Astrid Lindgrens Värld öppnar med full fart redan från början

Astrid Lindgrens Värld öppnar med full fart redan från början

Idag den 20 maj är det säsongsöppning i Astrid Lindgrens Värld.
Det mesta är sig likt i parken, men årets säsongsupplägg innehåller även ett antal större nyheter för besökarna.

Den kanske allra största förändringen jämfört med tidigare år är att vi öppnar med fullt program redan från start. Alla miljöer är alltså öppna och samtliga karaktärer är på plats, vilket fram till nu bara har hört till högsäsongserbjudandet. Det är alltså redan från början fritt fram för mer av den viktigaste upplevelsen parken kan erbjuda, det vill säga det nära mötet med Pippi, Emil, Madicken, Ronja och alla de andra i parken.

För att kunna hysa alla gäster som förväntas besöka parken har det också inför året skett en hel del på boendefronten. Gästboendet har fått nytillskott och antalet husvagns – och husbilsplatser har utökats från 40 till 200 stycken, på ett nytt större område.

– Bokningstrycket har varit högt inför året och vi ser fram emot en fin och ”normal” säsong, och att vi återigen kan erbjuda våra gäster biljetter som ej är datumstyrda, säger Lena Möller Bexell marknad- och försäljningschef.

Astrid Lindgrens Värld är en temapark där besökarna kan uppleva Astrid Lindgrens karaktärer i sina riktiga miljöer.