​Astrid Lindgrens Värld har fått en ny marknads- och försäljningschef

Astrid Lindgrens Värld har fått en ny marknads- och försäljningschef.

Nu har Astrid Lindgrens Värld gjort klart med en ny marknads- och försäljningschef för parken. Det blir Lena Möller som får ta sig an jobbet och hon kommer närmast från Orkla Foods Sverige där hon jobbar som Export Sales Manager.

Lena Möller har en lång och gedigen erfarenhet av både försäljning och marknadsföring, som sträcker sig över nästan två decennier. Hon jobbar nu som Export Sales Manager på Orkla Foods Sverige AB med ansvar för de tyska och kinesiska marknaderna. Hon har också skött företagets kontakter gentemot IKEA. Lena har tidigare jobbat på Frödinge Mejeri, (som idag ägs av Orkla Foods Sverige AB), Roxx, Scotts & Newcastle UK Ltd och Åbro.

Lena är tillsammans med sin sambo bosatt i Vimmerby och de har tillsammans två utflugna barn. Lena är dessutom ordförande i Friskis & Svettis och var under ett flertal år general för Bullerby Cup. På fritiden så lagar Lena gärna mat och umgås med vänner och tränar.

-Det har varit väldigt många sökande med hög och rätt kompetens. Vi är väldigt glada att Lena tackade ja till jobbet. Nu får vi in erfarenhet i företaget kring marknadsföring från ett lite annat håll och med nya influenser, säger Joacim Johansson, vd Astrid Lindgrens Värld.

-Jag är naturligtvis mycket glad över det här att få jobba med varumärket Astrid Lindgren och hennes författarskap. Det förpliktigar och inspirerar på en och samma gång, säger Lena Möller, nybliven marknads- och försäljningschef Astrid Lindgrens Värld.

Joacim Johansson, vdTfn +46 492-798 01, +46 700 022 801, jocke.johansson@alv.se

Lena Möller Tfn +46709 758 098

Astrid Lindgrens Värld är en teaterpark där besökarna kan uppleva Astrid Lindgrens sagofigurer i sina riktiga miljöer. Parken som grundades 1981 är belägen i Astrid Lindgrens födelsestad Vimmerby. Astrid Lindgrens Värld har varje år ca 490 000 besökare, varav cirka 30 procent ifrån utlandet. Parken har öppet från maj till augusti och helger i september, samt på det svenska höstlovet. Under högsäsongen har Astrid Lindgrens Värld cirka 460 medarbetare, varav 125 arbetar inom teaterverksamheten. Astrid Lindgrens Värld AB omsatte år 2013 164 miljoner kronor. Bolaget ägs av Saltkråkan AB (88 procent) och Vimmerby kommun (12 procent).