Besöksrekord under septemberhelgerna

Besöksrekord under septemberhelgerna

September blev en rekordmånad. 18 860 besökare äntrade parken och det var en ökning med 930 personer jämfört med ifjol. Den procentuella ökningen är fem procent.

– Med tanke på volymerna är det inga stora siffror, men procentuellt är det en rejäl ökning och vi är jättenöjda med besöksantalet. Det känns viktigt att vi kontinuerligt ökar antalet besökare under september, då det finns stor potential att växa under den delen av året, säger vd:n Joacim Johansson.

Astrid Lindgrens Värld har haft helgöppet under september sedan 2009 och det här är de bästa siffrorna hittills.

– Vi har heller aldrig haft så många av våra miljöer öppna i september. Utöver miljöerna hos Pippi, Emil, Karlsson på taket och Rasmus på luffen har vi i år även haft Junibacken öppen, där gästerna kunde träffa Madicken och hennes familj. Vår ambition och övertygelse är att september kommer att öka, fortsätter Joacim.

Nu blickar Astrid Lindgrens Värld fram emot höstlovet och höstmarknaden då parken öppnar igen. Ifjol besökte hela 31 000 parken under höstmarknaden och självklart hoppas även Astrid Lindgrens Värld att lika många eller fler kommer att besöka årets höstmarknad som pågår i nio dagar.