Styr ditt Yale Doorman med en app

Marknaden för smarta hem-system i bostäder växer starkt i Sverige. Det är också en global trend där exempelvis USA-marknaden är flera miljarder dollar stor. Att kunna styra och övervaka ytterdörrslåset på sin bostad är en naturlig del av utvecklingen för smarta hem.

Därför genomför vi nu den andra integrationen av Yale Doorman, efter Aptus, med Verisure. Verisure är den absolut största aktören i Sverige med över 280 000 installationer.

Denna integration möjliggör dels styrning och övervakning av ditt Yale Doorman via en app i din smartphone eller webbsida och dels att du kan ansluta övriga delar av Verisures smarta hem-system såsom larm, brand, smarta elkontakter, klimatöver-vakning med mera till samma app eller webbsida. Du kan alltså välja att bara koppla upp ditt Yale Doorman eller att använda Yale Doorman som en del i Verisures smarta hem-system.

Såväl Yale Doorman som Verisure är byggda på teknik i världsklass varför en integration mellan dessa system är lämplig. Genom att koppla ihop Yale Doorman med Verisure kommer exempelvis en
villaägare att kunna:

• Låsa och låsa upp alla sina ytterdörrar från mobilen

• Få meddelande när någon kommer hem

• Se logg över alla som låser och låser upp

• Larma av och larma på ett Verisure-larm från Yale Doorman

• Använda de funktioner som redan finns utan att vara uppkopplad såsom automatisk låsning.

Lanseringen av det uppkopplade Yale Doorman sker den 18 september.

Med vänlig hälsning, Daniel Öhlander, Produktchef för Yale Doorman

Frågor? Kontakta mig på: daniel.ohlander@assa.se, 08-7751767