Nya Yale Linus L2. Ett smart lås med slimmad design och inbyggt wifi.

Smart lås i ny version – Yale Linus L2

Nu kommer Yale Linus L2, en ny version av det smarta låset som är speciellt anpassat för lägenheter. Slimmad design, tystare och snabbare drift samt inbyggt wifi är några av fördelarna. Linus L2 hanteras via appen Yale Home.

Smarta produkter från Yale har länge varit en vanlig syn i svenska hem – framför allt storsäljaren Yale Doorman. Nu utökar Yale utbudet med nya Yale Linus L2. Den första versionen har några år på nacken, och nya Linus L2 har flera smarta funktioner.

Linus L2 är ett utmärkt val för lägenheter, eftersom låset installeras helt utan åverkan på dörren då det ersätter det befintliga vredet på insidan. Låset syns inte alls från dörrens utsida.

Här är några av nyheterna i Linus L2:

• Snabbare och tystare.
  • Slimmad design.
  • Inbyggt wifi (inget behov av wifi-bryggan Yale Connect).
  • Uppladdningsbart batteri med lång livslängd.
  • Möjlighet att ansluta Yale Dot*.

*Yale Dot är en RFID-tagg som gör det möjligt att låsa upp Linus L2 med mobilens NFC-läsare.

Yale Linus L2 finns i färgerna silver och svart.

Linus L2 erbjuder även automatisk låsning och upplåsning samt aktivitetslogg och gästhantering. Även knappsatsen Yale Smart Keypad kan anslutas och användas för att låsa och låsa upp. Linus L2 hanteras smidigt via appen Yale Home.

Linus L2 är en del av Yales smarta ekosystem som innehåller produkter som lås, larm, kameror och andra produkter som underlättar livet och skapar trygghet i hemmet.

Yale har sålt fler än 1 miljon smarta lås i Norden sedan 2011. Yale är ett varumärke i ASSA ABLOY-koncernen.