Wifi-bryggan Yale ConnectX.

Ny wifi-brygga till Yales produkter för det smarta hemmet

Nu blir det ännu enklare att bygga ett smart hem med produkter från Yale. Med den nya wifi-bryggan Yale ConnectX är det möjligt att ansluta fler smarta enheter än tidigare. Förbättrad räckvidd och lägre strömförbrukning är några andra fördelar.

Wifi-bryggan behövs för att de smarta produkterna från Yale ska kunna hanteras på distans. Produkten är, som namnet skvallrar om, en brygga mellan till exempel ett smart lås från Yale och hemmets wifi-router.

Nya ConnectX har flera fördelar jämfört med föregångaren Connect.

Fördelar med Yale ConnectX

• Anslut upp till fyra smarta enheter från Yale.
  • 10 meter Bluetooth-räckvidd mellan enheterna och ConnectX.
  • 20 meter wifi-räckvidd mellan ConnectX och wifi-routern.
  • 24 procent lägre strömförbrukning.

Läs allt om Yale ConnectX

Fungerar med smarta produkter från Yale

Yale ConnectX fungerar tillsammans med de smarta låsen Yale Doorman och Yale Linus men även med andra smarta produkter i Yales ekosystem, som till exempel Smart Safe och Smart Code Handle. ConnectX gör det möjligt att styra och hantera produkterna via appen Yale Home.

Yale ConnectX placeras i ett vägguttag.

Yale har sålt fler än 1 miljon smarta lås i Norden sedan 2011. Yale är ett varumärke i ASSA ABLOY-koncernen.