Stockholm firar med bröllopskaffe

Stockholm firar med bröllopskaffe

Classic Kaffe är Officiell Kaffesponsor på evenemanget Love 2010 som startar på Nationaldagen och pågår fram till bröllopet den 19 juni i Stockholm. På serveringar inom evenemangsområdet i centrala Stockholm serveras Classic kaffe. Under evenemanget finns också möjlighet att köpa Classic Svea som är en del av Den Officiella Bröllopsserien och en bröllopsklädd kaffeburk i limited edition. Del av intäkterna från kaffet går till Kronprinsessparets bröllopsstiftelse.

- Det känns härligt att alla besökare som kommer till Stockholm ska få möjlighet att avnjuta Classic kaffe eftersom vår rosteri ligger nästan mitt inne i stan. Dessutom sammanfaller bröllopet med vårt eget firande av 100-års jubileum som Kunglig hovleverantör. Då är det extra roligt att delta i festligheterna, säger Erica Bertilsson, marknadschef Classic Kaffe.

Stockholms stad arrangerar en 14 dagar lång fest inför bröllopet där alla som befinner sig i huvudstaden kan fira det kungliga bröllopet tillsammans. Evenemanget börjar på nationaldagen den 6 juni och pågår fram till bröllopsdagen med olika kultur-, musik- och konstaktiviteter. Temat för evenemanget är kärlek.

Området för Love 2010 kommer att koncentreras bland annat till Djurgården där det är familjefesttema. Skeppsholmen har skärgårdstema, Kungsträdgården har Stockholmspaviljongen och på Skeppsbron byggs den stora scenen och ett innovationscentrum. Strömparterren kommer att bjuda på en lounge och en klubbscen men det kommer även att hända saker kring Slussen, Gustav Adolfs torg och runt Karl XII:s torg. Överallt finns möjlighet att dricka Classic kaffe och avnjuta bröllopsmazarin.

Läs mer om evenemanget på www.lovestockholm2010.se.

För pressbilder, gå in på www.arvidnordquist.se se press och bildbank.

För mer information, kontakta gärna:

Erica Bertilsson, Marknadschef Classic, tel. 08 799 18 80, 0708 761 880, erica.bertilsson@arvidnordquist.se

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska länder och försäljningen uppgick 2009 till 1 500 MSEK. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 160 st.