Produktbild på Arvid Nordquists nya espresso Regalo

Arvid Nordquist lanserar Espresso Regalo – en stor nyhet!

Arvid Nordquist utökar sitt Espresso-sortiment med nyheten Regalo. Med en unik smakprofil bestående av 100% hållbart certifierade arabicabönor samt en större förpackning på 900 gram – kan du vara säker på att det goda kaffet räcker länge. Regalo har en frisk doft följt av en intensiv smak med ton av hasselnöt och en lång fruktig eftersmak med inslag av apelsin.

- Espresso-nyheten möter konsumenternas ökade efterfrågan på större förpackningar, samtidigt som den unika smakprofilen kompletterar Arvid Nordquists befintliga espressosortiment i dagligvaruhandeln, säger Rosemarie Zellquist, Nordic Brand Manager Coffee på Arvid Nordquist.

Espresso Regalo är varsamt rostad och kombinerar den italienska traditionen med den svenska kärleken för kaffe. Regalo betyder ”gåva” eller ”present” på italienska – och det är precis vad Arvid Nordquist nya espresso vill ge svenska folket.

- Espresso Regalo rostas varsamt och något ljusare än våra andra espressosorter för att framhäva smakerna i arabicabönorna. Drick den som en traditionell espresso eller varför inte som en espresso macchiato, säger Marcus Burman, Quality Manager för kaffe på Arvid Nordquist.

Nyheten Regalo är Rainforest Alliance certifierad, en standard med omfattande kriterier för att säkerställa bra miljöhänsyn och trygga arbetsförhållanden genom hela produktionskedjan. Sedan tidigare finns espresso Buono, Nero, Giusto och Molto i Arvid Nordquists espresso-sortiment i dagligvaruhandeln. Espresso Regalo hittar du på Coop, Willys, Hemköp, CityGross fr.o.m. vecka 7.

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1884 har tagit världens smaker till marknader i Norden, genom starka internationella varumärken och sitt eget lokalrostade kaffe. Smakupplevelsen har alltid varit central för Arvid Nordquist, både smaken och eftersmaken. Omsorgsfullt producerad och levererad mat och dryck smakar helt enkelt bättre. Därför erbjuder Arvid Nordquist, som enda kafferosteri i Norden, uteslutande 100% hållbart certifierat kaffe, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har som målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår i kaffets kedja klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder.

Läs mer på www.arvidnordquist.se