Arvid Nordquist Kafferosteri nominerade till Årets Leverantör vid Dagligvarugalan 2024!

Nu står det klart att Arvid Nordquist Kafferosteri är en av tre finalister i kategorin Årets Leverantör vid Dagligvarugalan 2024. Den här nomineringen erkänner företag som på ett tydligt sätt har bidragit till att skapa mervärde genom hela värdekedjan, från producent till konsument. Vinnaren kommer att utses under Dagligvarugalan den 14 november, som äger rum i Blå hallen i Stockholms stadshus.

Vi är väldigt glada och stolta över att ha blivit nominerade till Årets Leverantör. Den här nomineringen är ett fantastiskt resultat av ett starkt och engagerat lagarbete genom hela organisationen och ett kvitto på att vårt fokus på hållbarhet och kvalitet uppskattas. Ett stort tack till alla som har bidragit – fantastiskt bra jobbat! Nu håller vi tummarna för att vi går hela vägen, säger Thomas Hummelgren, nordisk försäljningsdirektör, Arvid Nordquist Kafferosteri.

Arvid Nordquists nominering;

Arvid Nordquist Kafferosteri utmärker sig genom sitt starka fokus på hållbarhet och goda samarbeten i hela handelsledet. En aktiv säljkår och kunnig personal, som ständigt förmedlar kunskap, bidrar till företagets framgång. Som ett svenskt familjeföretag, grundat 1884, har Arvid Nordquist en lång tradition av att leverera stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter samtidigt som man strävar efter att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan.

Tillsammans med Arvid Nordquist är även Famora Foods och Nordic Green Foods nominerade i kategorin Årets Leverantör.

Arvid Nordquist kaffe rostas fossilfritt i det egna rosteriet i Solna och består alltid av 100% Arabicabönor som dessutom är 100% hållbart certifierade med hänsyn till människa och miljö, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har en målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder. Läs mer på www.arvidnordquist.se