Arvid Nordquist genom Kikkoman - stolt partner till Bocuse d'Or

Arvid Nordquist stöttar svenska teamet i Bocuse d’Or genom Kikkoman

Arvid Nordquist gratulerar team Leonhardt som får det ärorika uppdraget att representera Sverige i 2024-2025 års upplaga av Bocuse d’Or. Bocuse d’Or är världens mest prestigefyllda tävling för professionella kockar. Som stolt partner till Bocuse d’Or vill Arvid Nordquist genom Kikkoman önska svenska teamet lycka till!

”Vi är väldigt glada för partnerskapet med Kikkoman och att de stöttar den svenska satsningen vars mål är att ta hem guldet i Bocuse d’Or”. -Andreas Stenberg, Ordförande Bocuse d’Or Sweden.

”Kikkoman, originalet från Japan - en japansk premium-soja och ett globalt välkänt varumärke känns som en perfekt matchning med världens mest prestigefyllda matlagningstävling för professionella kockar”. -Christian Sandberg, produktchef OOH på Arvid Nordquist.

BOCUSE D'OR SWEDEN - TILLSAMMANS UTVECKLAR VI SVENSK GASTRONOMI

Vi tar Sverige ut i världen så att världen kommer till Sverige

Bocuse d’Or är världens främsta och mest prestigefyllda internationella tävling för kockar och avgörs vartannat år i Lyon, Frankrike. Tävlingen, som grundades 1987 av stjärnkocken Paul Bocuse, har idag utvecklats till ett globalt nätverk för gastronomi, måltid och turism.

Totalt deltar 60 länder, som via kvaltävlingar på varje kontinent, blir 24 tävlande länder i VM finalen i Bocuse d'Or.

Sverige har deltagit med framgång sedan starten 1987. Genom åren har Bocuse d’Or utvecklats och konkurrensen hårdnat markant, vilket också innebär att högre krav ställs på både tävlingskockarna och nationernas organisationer. Bakom den svenska satsningen i Bocuse d’Or står Bocuse d’Or Sweden.

Bocuse d’Or Sweden bildades av de kockar som tidigare tävlat, man ville hjälpa nya talanger att komma fram. 2021 togs ägarskapet över av Restaurangakademien AB.

Hemsida: https://bocusedorsweden.se/

Info om varumärket Kikkoman: Kikkoman är originalet från Japan. Japansk premium-soja. Inga tillsatser, endast naturliga råvaror och lagras i sex månader. Innehåller endast fyra ingredienser: sojabönor, vete, vatten och salt. Brett sortiment för både matsal och kök.

Arvid Nordquist – Smakupplevelser och nutida kvalitet.

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Vårt livsmedelssortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Arvid Nordquist sortiment innehåller dessutom vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 290 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet.

Läs gärna mer på www.arvidnordquist.se.