Nu auktionerar vi ut konstverket "Business"!

Följ auktionen IRL på www.artbyzaki.com/auction eller sms:a Business till +46 769 447930 för att följa eller delta i auktionen via sms.

Konstnären Zakaria Alamiri har inspirerats på så många olika sätt under sin uppväxt i Rosengård och har nu genom den turné vi kallar "The Theatre of Dreams" bestående utav 6st olika konstverk försökt få fram olika attribut genom var och en av dessa tavlor. Nu var det dags för tavlan Business vars uttryck speglar hur Zakaria inspirerats på många olika sätt. Nedan följer en beskrivande text hur tavlan gett energi till Zaki genom livet.

"Business"

"Ett företag är fött – grunden är lagd och nu är resten all business. Nästan i alla fall. Det finns helt klart en dold agenda kvar rent sportsligt och några extremt tuffa målbilder i Zlatans huvud. Målbilder som man väldigt gärna vill få ta del av. Men parallellt med de bilderna så föds det säkerligen en ”A-Z-idé” om dagen, minst kan man tro. Här speglas såklart de tuffa målbilderna även i dessa tankar och ska det va så ska det va stort & bäst såklart =)"