Ny gratis iPhone app med fler än 400 destinationer

ArrivalGuides, världsledande leverantör av destinationsguider online och i pdf-format, har nu lanserat en unik iPhone/iPad app, med fler än 400 gratis guider i en och samma app.

Det göteborgsbaserade företaget ArrivalGuides har sedan starten 2005 byggt upp ett bibliotek av över 400 destinationsguider. Dessa finns tillgängliga för gratis nedladdning över hela världen genom ArrivalGuides partnernätverk av ledande reseaktörer såsom SAS, Ryanair, Airberlin, Continental Airlines, Resia, Flybe, VIA Tours, Expressen, etc. Fler än 15 miljoner resenärer använder varje år destinationsguiderna för att bli inspirerade och få hjälp att planera sin resa.

”Våra destinationsguider är väldigt omtyckta och med vår nya app ger vi resenärer över hela världen ett nytt sätt att använda vårt material till sin resa. Användaren har också möjlighet att ladda ner guiderna i offline-läge just för att slippa skyhöga roaming-avgifter”, säger Magnus Aideborn, VD för ArrivalGuides.

Guiderna finns tillgängliga på svenska och engelska och uppdateras regelbundet i samarbete med de officiella turistbyråerna och lokala journalister. Nya spännande destinationer tillkommer varje månad.

För mer information kontakta Magnus Aideborn, VD ArrivalGuides, +46 768 526 644 magnus.aideborn@arrivalguides.com

• Resor

• reseguide
  • magnus aideborn
  • arrivalguides
  • arrivalguides.com
  • destinationsguider
  • iphone app

ArrivalGuides distribuerar unik destinationsinformation till resenären i planeringsstadiet. Uppdaterad information från lokala DMO´s (turistorganisationer) och guider på flera språk, fotografier på varje sida och detaljerade kartor är unika attribut som gör att vi skiljer oss från de flesta andra reseguider som finns på Internet.

Magnus Aideborn

Presskontakt VD ArrivalGuides +46 (0)76 852 66 44