Arkitektkopia i Umeå expanderar!

Arkitektkopia Umeå köper Original – och växer från 10 till 17 personer.

Arkitektkopia Umeå köper Original i Umeå och samlar bolagen under ett och samma tak i nya lokaler på Västerslätt. Original blir ett helägt dotterbolag, och de 1 200 kvadratmeterna som lokalen utgör fyller de enkelt upp.

– Vi går från 10 till 17 anställda och samlar fler kompetenser under ett och samma tak, säger Lennie Larsson. Uppköpet innebär en fördubbling av omsättningen och en ökning av personalen. Den största drivkraften för uppköpet är dock att behålla kompetens på orten och att skapa de bästa förutsättningarna för kunderna och personalen. Något som möjliggörs av att de båda bolagen kompletterar varandra väldigt bra. – Konkurrensen i tryckeribranschen är stor, och sammanslagningar krävs för att branschen här i Umeå ska överleva på sikt. Genom att växa skapar vi trygghet för oss som jobbar i branschen, samtidigt som vi behåller kompetent och kunnig personal i Umeå, berättar Lennie Larsson. På sikt ser Lennie Larsson att uppköpet kommer att göra det möjligt att anställa ytterligare personal. Flytten till de nya lokalerna sker till hösten. -Det är fantastiskt kul att vår franchisekedja expanderar och tar ett större grepp om den lokala marknaden säger Tony Forsell Franchisechef på Arkitektkopia AB.

Kort om Arkitektkopia Umeå

Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag som trycker allt från ritningar och broschyrer till fasadvepor och skyltar. Lennie Larsson tog över Arkitektkopias verksamhet i Umeå som franchisetagare år 2012.

Kort om Original

Original är ett fullservicetryckeri som erbjuder allt från grafisk konsultation till tryck i små och stora upplagor. Original har funnits i Umeå sedan år 1908 och har lång erfarenhet av traditionella tryckeritjänster.

Vill du veta mer? Kontakta gärna Lennie Larsson, vd på DigitalPrint Umeå AB som driver Arkitektkopias verksamhet i Umeå. Telefon: 070-993 79 42. Mejl: Lennie.Larsson@arkitektkopia.se

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med
helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper
Arkitektkopia sina kunder med tryckt och digital information som
ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver
kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen
att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget
omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på 30 platser runt om i Sverige. Mer
information finns på www.arkitektkopia.se.