Arken Zoo slår upp portarna till ny butik i Strömstad

Arken Zoo slår upp portarna till ny butik i Strömstad

Arken Zoos expansion under 2024 fortsätter, nu med ny butik i attraktiva Strömstad. Arken Zoo Strömstad planerar att öppna i slutet av juni och i det breda butikssortimentet kommer husdjursägare hitta allt de behöver för familjemedlemmar som hundar, katter och smådjur. Förutom ett välsorterat sortiment väntar även en engagerad och hjälpsam personal som gärna svarar på frågor och hjälper kunder att hitta rätt i husdjursdjungeln.

Arken Zoo Strömstad planerar att slå upp portarna den 19 juni, på ett utmärkt läge inne i köpcentrumet Nordby Köpcenter. Här kan husdjursägare enkelt smita inom Arken Zoo för att handla allt de behöver till sina husdjur, samtidigt som resten av all shopping inne på Nordby Köpcenter ligger precis runt hörnet. Den engagerade Arken Zoo-personalen står redo att hjälpa kunder att exempelvis att hitta rätt hundsele, välja passande kattsand eller bara svara på husdjursrelaterade frågor.

- Det känns kul och spännande att välkomna en Arken Zoo-butik i Nordby Strömstad till att bli en del av vår region. Det är en butik som ligger med ett fantastiskt läge inne på Nordby köpcentrum. Vi välkomnar alla kunder in i butiken där vi kommer att erbjuda ett stort sortiment och lokala aktiviteter. Våra medarbetare med stor kunskap ser framemot att möta och guida husdjursägarna i området, säger Michaela Aspelin, regionchef på Arken Zoo.

Öppningen av Arken Zoo Strömstad kommer förhoppningsvis även locka djurintresserade norska medborgare som får tillgång ett brett husdjurssortiment och serviceinriktad personal.

Butikerna utgör en viktig del av Arken Zoos affärsmodell där kunnig butikspersonal kan ge djurägare möjlighet att på plats utforska produkter, få pålitliga råd och tillgång till olika typer av servicetjänster. Över 93% av all personal i Arken Zoo är djurägare och engagerade i att kunna råda till ett säkrare, roligare och enklare husdjursliv. Arken Zoo erbjuder också shopping via arkenzoo.se där kunderna både kan få leverans hem eller till närmaste butik. Genom ”Order-in-Store” så kan personalen hjälpa kunderna att få tillgång till hela sortimentet från e-handeln även i den lokala butiken.

Alingsås, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Farsta, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kristinehamn, Katrineholm, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Partille, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Strömstad, Sundsvall, Söderhamn, Södermalm, Trelleborg, Trollhättan, Tyresö, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Vallentuna, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro, Örnsköldsvik, Östersund.