Arken Zoo slår upp portarna till butik i Mörby Centrum

Arken Zoo slår upp portarna till butik i Mörby Centrum

Efter öppningen i Södertälje är det den 24 augustI dags för Arken Zoo att öppna ytterligare en butik - Arken Zoo Mörby Centrum. Butiken kommer att vara en plats där djurägare kan hitta allt de behöver för hundar, katter och smådjur. Utöver ett brett produktutbud så kommer det att finnas ett trim som erbjuder tjänster som kloklipp och hundtrim.

Arken Zoo fortsätter sin etablering under 2023 och öppnar nu en butik i det attraktiva shoppingcentret Mörby Centrum. Här kommer entusiastiska djurägare enkelt få tillgång till allt de behöver för hundar, katter och smådjur, i en trivsam atmosfär med service i toppklass. På plats i butiken finns även ett trim som erbjuder tjänster som kloklippning och trimning - allt i enlighet med Arken Zoos koncept med att erbjuda husdjurshubbar med allt-i-ett för ditt husdjur.

I samband med öppningen av Arken Zoo Mörby Centrum kommer Arken Zoo ha en öppningsfest i butiken dit kunderna kan komma och slå tassarna i taket med ett öppningserbjudande och besök från hundcoachen Fredrik Steen.

- Det känns extra roligt att kunna öppna en Arken Zoo i ett köpcentrum där vi utöver vårt vanliga utbud även kommer att kunna erbjuda trimtjänster. Här kommer du att kunna boka tid att klippa/trimma din hund eller bara få klorna klippta medan ni handlar mat och godsaker, säger Linus Edestav, Regionchef på Arken Zoo.

Den nya Arken Zoo-butiken i Mörby Centrum är en fortsättning på Arken Zoos starka etablering under 2023, och det utmärkta läget i shoppingcentret kommer göra det enklare för husdjursägare att hitta allt de behöver till sina husdjur.

Alingsås, Askim, Barkaby, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Burlöv, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Farsta, Finspång, Färjestaden, Gävle, Göteborg, Halmstad, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kristinehamn, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Orminge, Partille, Piteå, Sickla, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Strängnäs, Sundsvall, Södertälje, Trelleborg, Trollhättan, Tumba, Tyresö, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Vallentuna, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Värmdö, Västervik, Västerås, Växjö, Ystad, Åkersberga, Ängelholm, Örebro, Örnsköldsvik, Östersund.

Linus Edestav

Regionchef Region Stockholm