Arken Zoo öppnar sin 10:e veterinärklinik – nu i Arninge

Den 2 september öppnar Arken Zoo ännu en veterinärklinik intill en av sina butiker, denna gång i Arninge. Här får kunderna ta del av en fullt utrustad klinik som hjälper till med allt från vaccinationer till mer avancerade operationer och röntgen. Arken Zoo Veterinärklinik Arninge blir den 10:e veterinärkliniken i Arken Zoos grupp av kliniker runt om i landet.

Arken Zoo erbjuder flera lättillgängliga veterinärkliniker

Med butik, trim och veterinärklinik under samma tak erbjuder Arken Zoo en unik möjlighet att hjälpa sina kunder med allt från det vardagliga kring träning, lek, foder, pälsvård till djurfriskvård och, när olyckan är framme, även djursjukvård. I dagsläget erbjuder Arken Zoo veterinärkliniker i Västerås, Örebro, Eskilstuna, Halmstad, Nyköping, Bålsta, Malmö, Borlänge och Falun, och efter den 2 september även i Arninge.

Arken Zoo Veterinärklinik Arninge är det senaste tillskottet

Hos veterinärkliniken i Arninge kommer kunderna mötas av en engagerad personal som drivs av att erbjuda den allra bästa möjliga vården för husdjur. Kliniken är fullt utrustad och har möjlighet att utföra allt från vaccinationer och undersökningar till mer avancerade operationer och röntgen. På kliniken i Arninge väntar även ett laboratorium, en modern operationsavdelning med all nödvändig utrustning och en tandavdelning där det erbjuds gratis tandkoll. En stor fördel med kliniken är att den ligger i direkt anslutning till Arken Zoo Arninge, där husdjursägare kan köpa allt de behöver till sitt husdjur, som foder, leksaker, kattsand, koppel, selar, godis och pälsvårdsprodukter. I butiken finns även tjänster som hundfrisör och kloklippning.

- Vi ser fram emot att tillsammans med ett rutinerat gäng kunna öppna ytterligare en klinik i lättillgängliga och moderna lokaler. Det är ett professionellt team som med trygg hand kommer finnas till hands för klinikens patienter. Vi är så glada att kunna utöka vår service i området till både gamla och nya kunder, säger Lenita Svedberg, Service Manager på Arken Zoo.

Arken Zoo Arninge öppnar den 2 september på Saluvägen 1.

Öppettider: Mån-fre kl. 8-17

Regioner

Arken Zoo är Sveriges största kedja för allt till ditt husdjur med över 100 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 280 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.

Lenita Svedberg

Service Manager Sverige