Suverän årsavslutning på affärsklubben Arena Göteborg

Affärsklubben Arena Göteborgs årsavslutning 2014 på ETT, Avenyn 1, blev en glansfull tillställning. GT:s dynamiska chefredaktör Frida Boisen var huvudperson nr 66 sedan starten 2010 och den första återkommande. Pernilla Warberg intervjuade och sjöng en Chessduett med Frida till Ulf Bandgrens proffsiga gitarrspel. Imitatören Anders Mårtensson gjorde Kungen, Zlatan, Tommy Körberg m fl roliga gubbar. Begåvade Margaretha Evmark avslutade med en fransk paradlåt.

• anders mårtensson
  • pernilla warberg
  • affärsnätverk
  • frida boisen
  • ulf bandgren
  • margaretha evmark

IFK:s Jörgen Lennartsson huvudperson på affärsklubben Arena Göteborg

Affärsklubben Arena Göteborg flyttar efter 5½ år och 73 huvudpersoner på ETT nu längre upp på stadens paradgata. Till Scandic Rubinen på Avenyn 24. Måndag 7 december årsavslutning med stor julbuffé. Huvudperson (nr 74 sedan starten 2010) Blåvitts tränare Jörgen Lennartsson. Intervjuare Pernilla Warberg, som utsetts till vinnare av Göteborgs Småföretagare 2015.

Frida Boisen och artistuppbåd på Arena Göteborg

Arena Göteborgs årsavslutning 8 december bjuder på GT:s dynamiska chefredaktör Frida Boisen som huvudperson, stort julbord samt landets kanske bäste imitatör Anders Mårtensson. Anders, som hela hösten syns i Partaj på Kanal 5, gör en lång rad kändisar som Kungen, Tommy Körberg, Ingvar Oldsberg, Zlatan, Henke Larsson m fl.

Wigar Bartholdson på Arena Göteborg, nobbade proffskontrakt för IT-bolaget Pulsen

Wigar Bartholdson, svensk mästare i fotboll 1961 med IF Elfsborg och huvudägare i IT-bolaget Pulsen, är onsdag 28 januari årets första huvudperson på affärsklubben Arena Göteborg. Hösten 1964 gick den 26-årige Elfsborgsstjärnan Wigar och funderade på om han skulle nappa på ett proffskontrakt i Schweiz. Men han nobbade fotbollen för att i stället starta eget med Eiser som storkund.