Areco är officiell huvudsponsor för Malmö Redhawks

Areco är officiell huvudsponsor för Malmö Redhawks

Areco har ingått ett treårigt avtal och är numera en stolt huvudsponsor till Malmö Redhawks. Som nära samarbetspartner vill Areco hjälpa klubben att bygga ett slagkraftigt lag genom att utveckla nya talanger samt att locka en ännu större publik.

”… och detta gör vi med hjärtat. Jag ser många likheter mellan hockey och vår bransch. Att ha en klar och tydlig vision, att fokusera på rätt saker och att arbeta i team är viktiga framgångsfaktorer för båda. Vi är mycket glada och stolta över sponsorskapet med Malmö Redhawks och vill med detta samarbete stärka vårt varumärke samt sprida budskapet om idrottens viktiga roll för både dagens och framtidens generation, säger Peter Areskog koncernchef.”

”Vi gläds åt - och vårdar givetvis alla våra partnerskap men det är av extra betydelse när någon beslutar sig för att ingå ett flerårigt huvudpartneravtal. Den plattform, av i dagsläget fem huvudpartners, utgör en bra bas och är ytterligare ett kvitto på att vi gör saker rätt när expansiva företag i regionen beslutar sig för att ingå huvudpartnerskap med oss. Vi ser fram emot att gemensamt utveckla vår produkt och vårt varumärke i samarbete med  Areco, säger Malmö Redhawks VD Anders Olson”

IF Malmö Redhawks, tidigare Malmö IF och MIF i folkmun, bildades 1972. Föreningen har vunnit två SM-guld för seniorer, 1992 och 1994. Därutöver bärgades ett Europacupguld 1993. Läs mer på www.malmoredhawks.com

Areco är ett svenskt privatägt bolag som bildades 1944 och är idag en av de ledande aktörerna inom tillverkning av byggplåt. Kärnverksamheten riktar sig till byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter i tunnplåt för bostäder och kommersiella fastigheter. Koncernen med för närvarande sju dotterbolag och 75 anställda omsätter ca 750 Mkr och fortsätter att expandera i snabb takt. Kunderna finns i 25 länder och produktionen i ett flertal europeiska länder. Läs mer på www.areco.se