Platschef/Butikschef till Areco Direct

Platschef/Butikschef till Areco Direct

Areco Direct säljer byggplåtsprodukter, handelsstål och armeringar genom 10 anläggningar i Södra och Mellersta Sverige. Verksamheten är en återförsäljardivision och ingår i Areco koncernen, ett svenskt familjeägt bolag som grundades 1944. Areco är en av de främsta aktörerna inom byggplåtsbranschen och riktar sig mot byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter i stål för bostäder och kommersiella fastigheter. Areco har idag 300 anställda, omsätter drygt 2 miljarder och kunderna finns i 25 länder, vår produktion i ett flertal europeiska länder och vår huvudsakliga marknad är Europa.

Ständiga investeringar tillsammans med en pågående IT-effektivisering har gjort att bolaget har kraftigt expanderat de senaste åren. I den fortsatt starka utveckling företaget befinner sig i söker vi nu en Platschef/Butikschef med placering i Norra Stockholm till vår nybyggda filial.

Platschef/Butikschef
Du driver och utvecklar anläggningen efter fastställd affärsplan och har ett eget resultat ansvar. För att lyckas i befattningen behöver du ha en stark entreprenörsanda samtidigt som du är säljinriktad. Du har bred kunskap inom bygg och handel, är initiativrik och har stor social kompetens. Du blir också ansvarig för att personalen alltid finns på plats och att hela anläggningen ser attraktiv ut.

Din personlighet och vilja att lära dig vår bransch har stor betydelse, vi ser det dock som en fördel om du passar in på följande profil.

Profil/Krav

• Serviceinriktad med med god analytisk förmåga.
  • Arbetslivserfarenhet inom byggbranschen.
  • Kunskap och erfarenhet av Plåtslageri-/Takprodukter är ett plus.
  • Erfarenhet från nykundsbearbetning.
  • Vi arbetar i affärssystemet Pyramid och ser det som en fördel om du har erfarenhet av detta.
  • Du har ett driv/hunger på att ständigt göra nya affärer
  • Du har ett långsiktigt engagemang
  • Du gillar högt tempo med korta beslutsvägar och rapporterar direkt till VD
  • Du är resultatorienterad, affärsmässig och har stora förhandlingsvana
  • Du gillar utmaningar och har ser möjligheter istället för problem

• Svenska i tal och skrift
  • B-körkort (truckort är ett plus)

Vi medarbetare på Areco håller ett högt tempo ofta med många bollar i luften samtidigt. För oss är det viktigt att alltid sätta kunden i fokus. Vi är ett team som vill framåt och ser nya utmaningar och förändring som något positivt. Vår målsättning är att ständigt förnya, förbättra, utveckla oss själva och företaget. Eftersom vi jobbar nära marknaden och kunden är det viktigt för oss att vara utåtriktade och positiva. Vi är inne i en expansiv fas vilket ställer krav på vår flexibilitet och förmåga att jobba självständigt, samtidigt som vi respekterar och hjälper varandra.

Om du vill vara med på tåget och ser en utmaning i att forma och leda ett starkt team för att skapa morgondagens Areco, vill vi att du söker dig till oss.

Ansökan och kontakt
Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka ditt CV och ett personligt brev till ingvar.delen@areco.se, eller via formuläret på denna sida. Vid frågor om tjänsten kontakta Ingvar Delén på telefon 0708-49 48 07.

Välkommen med din ansökan!