President Volvo Trucks, Claes Nilsson, till Åre Kapitalmarknadsdagar

President Volvo Trucks, Claes Nilsson, till Åre Kapitalmarknadsdagar

Lastbilar från Volvo säljs och servas i mer än 140 länder runt om i världen, via 650 återförsäljare och i 1450 verkstäder. Mer än 95 procent är lastbilar i den tyngre klassen, över 16 ton. Det innebär att Volvo Lastvagnar är en av världens största tillverkare av tunga lastbilar, med sammanlagt nio monteringsfabriker på olika platser i världen och åtta fabriker som ägs av lokala partnerföretag.

- Ambitionen är att skapa en arena, som också attraherar representanter från ledande globala varumärken och globala affärer. Därför ser vi särskilt framemot Claes närvaro under Åre Kapitalmarknadsdagar, och hans erfarenhet av investeringar och business på global nivå, Jens Edlund, partner Deloitte, initiativtagare till Åre Kapitalmarknadsdagar.

About Volvo Group

Founded in 1927, Volvo is one of the world´s leading manufacturers of heavy commercial vehicles and diesel engines.The Volvo Group also offers a comprehensive range of customised solutions in financing, leasing, insurance and service, as well as complete transport systems for urban traffic. Our business areas are - Volvo Trucks, Mack, Renault Trucks, Volvo Buses, Volvo Construction Equipment, Volvo Penta, Volvo Aero and Volvo Financial Services. Several business units provide additional manufacturing development or logistical support. The largest business units are: Volvo Powertrain, Volvo 3P, Volvo IT, Volvo Logistics and Volvo Parts. Volvo has approximately 72,000 employees, production in 25 countries and operates on more than 185 markets.