Hon har en av vår tids viktigaste framtidsfrågor på sitt bord! – Anna Gedda, hållbarhetschef H&M kommer till Åre

Anna Gedda är hållbarhetschef på världens största modekedja H&M, där hon jobbat i olika positioner på hållbarhetsavdelningen sedan 2008. H&M:s affärsidé är ”Mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt” och H&M är idag ett ledande företag inom flera hållbarhetsområden som t.ex. användning av hållbara material, förnybar energi och sociala frågor.

2016 presenterade H&M en vision om att bli 100% cirkulära och att driva utvecklingen mot en verkligt hållbar modeindustri. Vägen dit bygger på innovationer, samarbeten och investeringar i start-up bolag med hållbarhetsfokus, bland dem säljappen Sellpy samt Worn again, ett företag som återvinner textilfibrer. Parallellt har H&M Foundation startat den årliga innovationstävlingen Global Change Award, som syftar till att främja idéer och påskynda utvecklingen mot en cirkulär modeindustri. Anna kommer under Åre Business Forum att bl.a. berätta om H&M:s arbete och resan mot en hållbar modeindustri.

Klicka här för att komma direkt till anmälanformuläret till Åre Business Forum.

Läs mer om evenemanget här.