Detta är Åre Business Forum 2019!

Detta är Åre Business Forum 2019!

Under årets evenemang fokuserar vi på hur vi skapar långsiktigt hållbara affärer i en hållbar värld. Programmet innehåller ledarskap, mångfald, framtida satsningar och socialt entreprenörskap. Tillsammans med talare från hela världen skapar vi Nordens Davos, Sveriges främsta affärs- och investeringsforum.

Åre Business Forum firar 10 år 2019 och precis som föregående år har vi ett fullsatt evenemang. Vi har över 2100 besök på tre dagar och med 300 kvinnor i den nationella kvinnliga nätverksträffen har vi i år slagit deltagarrekord!

48% av besökarna under evenemanget är kvinnor och vi har talare och deltagare från hela världen.

Ett axplock av våra talare:

Han Jin, Co-founder and CEO Lucid

Åsa Bergman, Vd Sweco

Anders Ygeman, Energi- och digitaliseringsminister (s)

Susanna Campbell, Investerare

Colin Ellis, Chief Credit Officer EMEA Moody´s

Jessica Löfström, Vd och grundare ExpanderaMera

Tomas Tobé, Gruppledare EU-nämnden (m)

-Åre Business Forum, vars idé startade i samband med Alpina VM 2007, arrangeras i år för 10:e året. Att fira 10 år känns fantastiskt detta VM-år 2019, som vi fyller med firande och överraskningar. Skulle Stockholm/Åre vinna kandidaturen om ett hållbart OS 2026, som avgörs i juni 2019, så är det pricken över i:et, säger Anna Magnusson projektledare.

På Åre Business Forum finns alla möjligheter att stärka ditt nätverk och skapa goda relationer. På designhotellet Copperhill Mountain Lodge i Åres vackra fjällvärld samlar vi nyckelpersoner från näringsliv och politik, alla med ett gemensamt intresse för affärer och nya kontakter. Med affärer i fokus kommer vi att lyfta hur vi skapar en ekonomiskt och socialt hållbar framtid där vi stärker Sveriges positionering på den globala marknaden.

Vi ses i Åre den 27-29 mars!

För pressackreditering kontakta info@congressoab.se

Mer information om program och praktisk information.

Åre Business Forum är en arena med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till World Economic Forum i Davos och här möts de främsta entreprenörerna och de mest aktuella bolagen med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.