Inspirerande inomhusmiljöer och grön inredning. Referens Sånga-Säby.                                   Fotograf: Lina Bjernheim-Vedin (Idé:L AB)
Inspirerande inomhusmiljöer och grön inredning. Referens Sånga-Säby. Fotograf: Lina Bjernheim-Vedin (Idé:L AB)

Pressmeddelande: Växtvård i Sverige AB - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se inom växtinredning

Pressmeddelande: Växtvård i Sverige AB - Ny leverantör inom växtinredning som kommer bidra med sin kunskap och kompetens på arbetsplatsenifokus.se.

Växtvård är ett familjeföretag som levererar växtlösningar för alla miljöer. Deras verksamhet omfattar främst, växtinredning, växtuthyrning och skötselavtal. Växtvård startades 2009, då Lotta, med flera års erfarenhet av växtinredning skulle få mer utrymme att skapa bättre resultat ute hos kunderna. De arbetar nära sina kunder och de vill ligga steget före sina kunder. Detta för att kunderna skall kunna koppla av och ägna sig åt sin kärnverksamhet.

Varför vill Växtvård i Sverige AB vara med på arbetplatsenifokus.se?

"Vi vill inspirera fler företag till att skapa välmående på arbetsplatsen. Med hjälp av växtinredning kan man skapa långsiktiga positiva effekter både på personliga och ekonomiska plan. Vi tror att arbetsplatsenifokus.se är rätt plattform för att inspirera fler", säger grundare & VD, Benny Eriksson.

Benny berättar att de arbetar med att skapa tillväxt hos sina kunder genom att optimera känslan och måendet på arbetsplatsen med inspirerande inomhusmiljöer och grön inredning. De har fokus på biofil design för att skapa samverkan mellan människor och natur. De strävar mot en grönare och friskare arbetsplats för sina kunder. Han menar på att miljön, välmående och produktivitet hänger ihop och är inget nytt. Han berättar att de vet hur de skall nå dit – kostnadseffektivt och långsiktigt för sina kunder.

Växtvård skapar gärna nya spännande miljöer tillsammans med arkitekter. Men det kan också handla om att bygga mindre enheter av växter i krukor, växtväggar eller växttavlor för olika målgrupper. Han säger att växter ger ett unikt intryck och en positiv effekt på miljöer och anställda. De arbetar med gröna växter för kreativa arbetsmiljöer och rum för naturlig återhämtning. Deras uppgift är att via växter utveckla och förbättra miljön och öka positiv inverkan på arbetsklimatet.

Deras framtidsbild är att alla som arbetar inomhus ska se gröna växter.

" Den drivande affärsidén hos oss är ” Biofilisk design ”. Vår inriktning är att skapa behagliga samt inspirerande inomhusmiljöer som får människor att trivas och må bättre, avslutar Benny Eriksson grundare och VD för Växtvård i Sverige AB.

Några av Växtvård i Sverige AB referenser: Unionen, Mojang, NorthVolt, Sånga-Säby.

Vi välkomnar Växtvård till arbetsplatsenifokus.se