arbetsplatsenifokus.se - Sverige första opartiska plattform i arbetet mot framtidens kontor.

arbetsplatsenifokus.se presenterar stolt förra "veckans företag"- v. 24

Veckans pressrelease- arbetsplatsenifokus.se presenterar stolt förra "veckans företag"- v. 24

För oss på arbetsplatsenifokus.se är det viktigt att plattformen skall leverera god kunskap inom en bredd av olika ämnen som berör framtidens arbetsplats.

Detta kräver kompetenta leverantörer som bär på kunskap och som kan erbjuda sin tjänster i arbetet mot framtidens kontor. Från Kaffe och möbelkunskap till arbetsplatsstrategi och  mötesutveckling.

Det innebär också en bredd av leverantörer. Från det stora företaget med bred kompetens till det lilla företaget med stor kompetens, säger Annicka Dickson, ansvarig utgivare på arbetsplatsenifokus.se

Alla är lika viktiga. Oavsett storlek på företag så finns alltid en spetskompetens som är viktig för läsaren, leverantören och beställaren. Här kan även leverantörerna hitta varandra.

Veckans företag- Vecka 24

Smiling Faces har sedan 2003 givit service till Stockholms kontor. De är inte bara en professionell kaffeleverantör som levererar kaffe/vatten och frukt till kontor utan också en leverantör av Pauslösningar. Hos dem får kunden en helt egen, dedikerad Paus Manager som utvecklar deras fikapaus.

Det är viktigt för oss att våra kunder ser oss som en investering – inte bara i fikapausen, utan i hela företagets välmående. Det är viktigt med möjlighet till paus, återhämtning och trivsel hos våra kunder för att deras medarbetare ska kunna prestera, säger Niklas Isberg, Marknadschef Smiling Faces.

Workflow Project drivs av Christel Sambor, arbetsplatsstrateg. Hennes målgrupp är företag och organisationer som står inför en förändring av sina kontorslokaler och vill utveckla sitt arbetssätt. Hon berättar att de erbjuder tjänster inom förändring och innovationsledning samt strategisk rådgivning.

I första steget är det viktigt att tillsammans med en ledningsgrupp eller en styrgrupp arbeta fram en målbild då det skall leda till en långsiktig och hållbar arbetsplatsstrategi, säger Christel Sambor, ägare av Workflow project.

Input interiör är Nordens ledande oberoende inredningskoncern med kompetens inom behovsanpassade lösningar för kontor och näringsliv, hotell och restaurang, skola och utbildning samt vård och omsorg. I deras 39 showroom utspridda över Danmark, Finland, Norge och Sverige får kunder vägledning och inspiration till sina inredningsprojekt.

Vårt oberoende är vår styrka. Istället för att styras av en begränsande produktion kan vi guida våra kunder till rätt produkt för rätt pris, baserat på inköpsvolymer på 3,3 miljarder kronor, säger Mille Milehem, COO - Marknad och försäljning.

Mötesutveckling Sverige hjälper företag, organisationer och individer att mötas på ett mer effektivt och hållbart sätt. Baserat på kundens verkliga behov erbjuder Mötesutveckling en tydlig process för att utveckla företagets eller organisationens möten och den interna möteskulturen tillsammans med alla medarbetare.

Min vision är att rädda världen från trista och ineffektiva möten och jag ser fram emot att få dela mina konkreta tips för effektiva möten med aktiva deltagare med alla besökare på arbetsplatsenifokus.se, säger Fredrik Bauer ägare av Mötesutveckling Sverige.

Hälsar arbetsplatsenifokus.se