Växtinredningsföretaget Terraplants

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är Terraplants

Veckans kunskapsprofil på arbetsplatsenifokus.se är Terraplants som delar med sig av sin kunskap kring allt som berör växter och växtinredning.

Terraplants har mångårig kunskap om växters positiva betydelse för hälsa och arbetsmiljö. För dem är det viktigt att företag förstår vikten av växters betydelse för medarbetarnas välmående och produktivitet. Terraplants verksamhet har också en strävan att begränsa belastningen på naturen och miljön så långt det är möjligt. Ett ständigt pågående arbete - Läs mer här!

Exempel på kunskapsinlägg skrivna av Terraplants:

📗Arbetsmiljö: vad kan din arbetsplats lära av co-working?

📗 Tips: Så skapar du gröna mötesrum

📗 Varför är det ingen som softar i saccosäcken?

📗 Rensa luften på kontoret? NASA ger mormor rätt!

📗 Växtinredning för Corems nya klimatsmarta återbrukskontor

📗 Vad ska man tänka på när man skaffar växtservice?

📗 Biofil design – tänk innanför boxen. Hela boxen.

Terraplants kunskapsprofil hittar du här!

I över 50 år har de tagit hand om växter på kontor och offentliga miljöer. Deras utbildade personal har lång erfarenhet av skötsel i olika miljöer med ett genuint intresse av växter. De utvecklar och utbildar sig hela tiden för att ligga i framkant när det kommer till växter och planteringar som är anpassat främst till kontorsmiljöer. Läs mer här

De använder miljömärkta produkter och biologiska bekämpningsmedel i sin verksamhet. Att ställa miljökrav på sina leverantörer och själva följa miljölagstiftning och andra krav är en självklarhet för dem.

Terraplants mål är att följa ”Carbon law ”
och halvera verksamhetens klimatpåverkan senast 2030. Ett första etappmål är att minska klimatpåverkan med minst 25% senast 2023. Läs mer här!

Hälsar arbetsplatsenifokus.se