Resultat projektledning AB Referensprojekt- Platzer Fastigheter

Resultat projektledning - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Resultat projektledning är ett av projektledningsföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

Lokalförändringar och företagsflytt har varit Resultat projektlednings fokus redan från starten 2004. Att stötta och leda företag genom förändringar i samband med företagsflytt är något de glöder för. Christer Johansson, en av delägarna, berättar att de har lång erfarenhet av projektledning inom fastighetsbranschen och att vägleda komplicerade flyttprojekt är deras vardag. De genomför förändringsprojekt gällande lokalförändring mot såväl privata sektorn som den offentliga.

Christer berättar att de inte bara arbetar fram väldefinierade Lokalprogram som utgör grunden för en lyckad hyreskontraktsförhandling och en effektiv lokalsökning på en ny lokal, utan de hjälper också kunder som trivs bra i deras nuvarande lokaler, men som ändå vill och behöver göra en förändring på kontoret. Resultat kan också förhandla med hyresvärden och ta fram förslag på ny layout som optimalt passar behoven. De kan juridisk rådgivning avseende nytecknande, uppsägning och förlängning av hyresavtal, säger Christer Johansson, VD för Resultat Projektledning AB.

Att företräda sina kunder genom hyresförhandlingsprocessen är något de ofta gör likväl som att erbjuda förankringsprocesser med organisationen som genomför förändringen med deras närliggande bolag NXTSTP® Workshops som är en unik digital dialogmetod. Denna genomsyrar hela processen och inkluderar ledningen, mellanchefer och medarbetare. Syftet är att organisationen skall förankras in i högre kunskap och medvetenhet.

” Eliminera kostnader och förseningar”

Projektplanering, Flyttprojektledning, Lokalanpassning, Planering och samordning, är omfattande och tidskrävande. Då är erfarenheten viktig för att eliminera kostnader, förseningar och merjobb för kunden, menar Lena Hallbäck. Hon berättar att de håller kunden i handen hela vägen.

Detta gäller även Inredning med koncept för kontor, dess upphandling samt avveckling och återställning av befintlig lokal som är en naturlig del i hela deras arbete, menar Lena. Ekonomi och hållbarhet ser dem går i hand med varandra. Lena berättar att de arbetar bland annat enligt principen “Reduce-Reuse-Recycle”, vilket innebär att de återanvänder och återvinner på bästa möjliga sätt.

Sammanfattningsvis med all erfarenhet av Lokalförändring och företagsflytt med allt vad det innebär, så tyckte Lena och Christer att det var ett naturligt steg att bidra med sin kunskap på arbetsplatsenifokus.se

” Vi tror på att dela med oss och vi är trygga i vår profession. När vi delar med oss bidrar vi till kunden och det skapar förtroende”, säger Lena Hallbäck, delägare på Resultat Projektledning AB.

Exempel på Resultat referensprojekt  är BDO, Platzer, Beiersdorf, Arcam med fler.