PreOpening referensprojekt - Salut mat & vinbar

PreOpening - ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se inom konsulttjänster/mat&dryck

PreOpening är ett av konsultföretagen inom konsulttjänster/mat&dryck som kommer att dela sin kunskap och kompetens på arbetsplatsenifokus.se

"PreOpening vill vara en del av arbetsplatsenifokus.se för att utveckla framtidens arbetsplatser utifrån ett mat- och dryckesperspektiv", säger Maja Ivarsson VD för PreOpening.

PreOpening är ett konsultföretag som arbetar med att utveckla och skapa rätt förutsättningar för lönsamhet åt verksamheter inom mötes-, restaurang- och hotellbranschen, och arbetsplatsen. PreOpening arbetar på uppdrag av krögare, entreprenörer, fastighetsägare och hotellaktörer som behöver experthjälp och stöd för att utveckla och förverkliga sina idéer. Mat och café delen är en viktig del på den moderna arbetsplatsen.

Maja berättar att om du ska förändra din verksamhet genom att skapa ett nytt matkoncept, rita ett kök med bra logistik och förvaring, utvärdera funktionerna på en arbetsplats eller letar du efter någon som stöttar dig och leder arbetet med ditt projekt från tanke till öppning så är PreOpening rätt samarbetspartner. PreOpenings konsulter har tidigare arbetat i restaurangkök och på matsalsgolv och har många års erfarenhet från arbetsplatser där flöden och funktion inte fungerat så bra som det kan.

Hon berättar att PreOpening är helt oberoende som partner i projekten och det spelar ingen roll om man behöver hjälp med ett litet eller stort uppdrag. De arbetar för att kundens vision och affärsidé ska förverkligas och brinner för att förbättra upplevelsen både för gäster och personal.

Under lång tid har fokus legat på att förfina utbudet och upplevelsen hos gäster och besökare inom hospitality-genren medan behoven för de arbetande medarbetarna har glömts bort. Hon menar på att det är hög tid att vi förändrar sättet vi ser på våra arbetsplatser och inser att den miljö som vi vistas i hela arbetsdagen är mycket viktig att utveckla. I flera branscher saknas fortfarande möjligheten att sätta sig ner i en lugn miljö under sin rast och faktiskt få chans att koppla av.

Skapar man sedan en friare och mer flexibel plats som uppmuntrar till miljöombyte under arbetsdagen så har man tagit flera steg i rätt riktning. Vilken typ av arbetsplats ett företag erbjuder sina anställda blir allt viktigare och vad man har för miljö och hälsopolicy kommer att spela stor roll i framtiden, säger Maja.

PreOpening tycker att det är viktigt att få vara med och utveckla arbetsmiljö, mat- och dryckesutbud, logistik och funktioner för framtidens arbetsplatser vare sig det gäller ett litet fikarum, flexibel arbetsplats, co-working eller ett stort kontorshotell, avslutar Maja.

Preopening referensprojekt: Ooto-Johanneberg Science Park-Chalmers - Göteborg,
CampX-Volvo Group-Lundby - Göteborg, Matbruket, Värmlands Museum - Karlstad,
Poppels Öl & Mat - Jonsered, Salut, Stora Saluhallen - Göteborg, Hotel Gìo - Solna,
The Concept och Kungsportshusets Matbar - Göteborg, Folkparken - Stockholm,
Downtown Camper by Scandic - Brunkebergstorg -Sthlm, Steam Hotel-Västerås m.fl.