Pressmeddelande -

CDC Software och Consona Corporation går ihop och bildar Aptean, ett nytt mjukvaruföretag inom affärssystemområdet.

De två företagen har en liknande affärsverksamhet och framgångsrik historia. Som en kombinerad organisation har Aptean över 9 000 kunder och 1 500 anställda och erbjuder ett världsomspännande nätverk av försäljning och support.

"Detta samgående stöder vår affärsmodell och passar ihop med vår strategi genom att öka Apteans exponering i väldefinierade vertikala marknader. CDC och Consona har kompletterande lösningar på viktiga tillämpningsområden, bl.a. inom Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP) och Supply Chain Management (SCM). Som det nya företaget Aptean, ser vi fram emot att ytterligare utveckla våra relationer med både CDC och Consonas befintliga kunder. Vi kommer att arbeta hårt för att ta tillvara våra kunders gjorda investeringar i våra applikationer och lösningar genom att utveckla  befintliga mjukvaruplattformar, nya produkter, funktioner och leveransförmåga. Aptean kommer att erbjuda kundsupport i världsklass tillsammans med effektiva implementationstjänster.", säger Monte Ford, President för Aptean

"Vi är glada över möjligheten att kunna leverera ett större värde och ett ännu bredare spektrum av lösningar till våra kunder", säger Scott Malia, COO för Aptean. "Båda företagen har en lång historia inom affärssystemmarknaden och kommer att kombinera värdefull branschexpertis med kompletterande produkter av hög kvalitet."

”Industri-Matematik som grundades redan 1967 i Sverige har ingått i CDC Software i 10 år och sedan en kort tid tillbaka så ingår vi i det nybildade företaget Aptean. Jag ser med stor tillförsikt fram mot de nya möjligheter som Aptean medför och att kunna erbjuda våra kunder ytterligare spetsprodukter och tjänster”, säger Niklas Rönnbäck, VD för Aptean i Norden.

CDC Software och Consona Corporation har båda framgångsrikt levererat mjukvara och tjänster till företag av alla storlekar, allt från mindre företag till globala multinationella företag i utvalda branscher som ex.vis bank & finans, tillverkning, handel& distribution, medicin, teknik och tjänstesektorn.

För mer information, kontakta:
Niklas Rönnbäck, VD för Aptean i Norden
niklas.ronnback@aptean.com

• OLFI
  • cdc software
  • ditribution
  • logistik
  • scm
  • logistiksystem
  • ordersystem
  • replenishment
  • aptean
  • Industri-Matematik
  • wms
  • lagersystem
  • lagerstyrning

Om Aptean
Aptean, en global ledare inom affärssystem för företag (EAS), ger företag av alla storlekar en konkurrensfördel. Vi erbjuder människor och företag branschspecifika lösningar för att hantera komplexa verksamhetsutmaningar mer effektivt. Våra applikationer och professionella företagstjänster hjälper fler än 9000 kunder i mer än 100 länder att mer framgångsrikt hantera sin verksamhet. Våra programvaror är anpassade till utvalda vertikaler och med vårt djupa branschkunnande ger vi våra kunder möjlighet att effektivisera sin verksamhet, tillfredsställa sina kunder och bli marknadsledande i sina respektive branscher.

För mer information, besök www.aptean.se eller mejla till: info-nordic@aptean.com

Rune Hodell

Presskontakt Marknadschef Norden 0709-15 16 18