AppGate visar upp sin mobila säkerhetslösning under Almedalsveckan.

Under årets upplaga av Almedalsveckan i Visby, kommer AppGate representeras på plats. Strategiskt förtöjda i Visby småbåtshamn, ombord på S/Y Marlin redo att ta emot gäster och nyfikna.

Nyligen avslutade AppGate tillsammans med Atea en framgångsrik affär för Rikspolisstyrelsen, en säkerhetslösning som gör det möjligt för poliser i fält att nå konfidentiell information från Polisens interna system. Informationen levereras till polismannen på ett tryggt sätt via mobiltelefoner. Det gör det möjligt för Polisen att delvis ändra sitt arbetssätt och att bli effektivare. Affären som består av produkter och tjänster är inledningsvis värd 2,8 MSEK och fullt utbyggd är den värd drygt 6 MSEK

Alla företag och organisationer, kommunala som privata, upplever idag samma problem när det gäller att på ett smidigt och säkert sätt göra information tillgänglig för de mobila medarbetarna, kunderna och partners. När lagar och förordningar, säkerhetshot och ett större beroende av IT driver ett krav på ökad säkerhet men samtidigt tillgänglighet från andra platser än jobbet. Dagens säkerhetsmodell baserad på traditionella brandväggar blir dyr och svåradministrerad. Med AppGate på plats är den till synes olösliga ekvationen lätt att lösa. AppGate erbjuder en modell som skiljer sig från den traditionella och är byggd på den senaste tekniken

Välkommen ner till Visby hamn för en demonstration och en pratstund.

Som alltid baseras nya versioner av AppGate Security Server på beprövade funktioner som:

• Applikations brandvägg
  • Mobilt och fast VPN
  • Finkornig och rollbaserad Access
  • End-point Security kontroll

För mer information om AppGate vänligen kontakta:

Göran Marby, CEO AppGate Network Security AB 0730 66 77 20, goran.marby@appgate.com

Om AppGate Network Security AB

I en värld med färre gränser, ändras kraven på säkerhet, från att ha varit säkerhet vid gränsen till att bli säkerhet vid källan för informationen (deperimeterisation). På den marknaden är AppGate ledande med sina lösningar för applikationssäkerhet, kommunikationssäkerhet och klientsäkerhet. AppGates lösning stödjer alla transmissions sätt som nätbaserad, trådlös och mobil kommunikation och integreras enkelt i kundens nätverksmiljö. AppGate har kunder i 23 länder och inom flera kundsegment, som försvaret, stat och kommun samt TOP 500 företag.

• datasäkerhet
  • applikationsbrandvägg