Nytt öppnare Apotek Hjärtat i Luleå

På torsdag öppnar Apotek Hjärtat på Storgatan 52, Luleås mest morgontidiga apotek. Apoteket öppnar redan klockan 9 på vardagarna och 11 på söndagar. Invändigt är apoteket öppnare till ytan med fyra kanaler för receptinlämning och ett utökat egenvårdssortiment med flera premiummärken inom hud- och hårvård. Till jul finns nu även Hjärtas egna julsortiment.

Apotek Hjärtat öppnar imorgon sitt första apotek i city, fjärde apoteket i Luleå. Apotek Hjärtat på Storgatan 52 har tidigare öppettider än vad Luleåborna är vana vid, måndag till fredag 9-18 och helgöppet lördag 10-16  och söndag 11-15.

Apotekschef vid Apotek Hjärtat på Storgatan är farmacevten Chatarina Strömberg.
– Apotek Hjärtat ska bli Luleås favoritapotek. Tack vare att vi är flera Apotek Hjärtat i Luleå kan vi erbjuda ännu bättre service till våra kunder. Vi har möjlighet att se varandras lagersaldo och kan på så vis se till att våra kunder har god tillgång till de läkemedel de behöver, även på helgerna, säger Chatarina.

Apotek Hjärtat på Storgatan ingivs med bandklippning klockan 10.00 den 25 november. Invigningshelgen firas med 20 procents rabatt och på lördag bjuds på provning av Hjärtats egen julsenap.

Full receptservice och apotekssenap
Apotek Hjärtat har allt man kan förvänta sig att ett apotek ska ha, full receptservice och ett traditionellt julsortiment med bland annat senap. Som alla Apotek Hjärtats apotek ligger receptexpedition och rådgivning i hjärtat av apoteket. Apotek Hjärtat är ansluten till det nationella receptregistret och det är möjligt att hämta ut alla recept och e-recept här.Apotek Hjärtat på Storgatan är inte bara öppnare med tidiga öppettider, utan även butiksytan. I stora öppna ytor finns ett utökat egenvård-, kost och skönhetssortiment.

I linje med en långvarig apotekstradition har Apotek Hjärtat inför julen tagit fram egna julprodukter, bland annat Hjärtats senap och saffran. För första gången finns också speciellt julte. Även flytande glykos, pepparmyntolja och aromatisk tinktur finns hos Apotek Hjärtat nu inför jul.

Bland nya hudvårdsprodukter kommer kunder att hitta spännande produkter från apoteksvarumärken som franska La Roche Possay och Avène och naturlig hudvård från grekiska Korres, produkter som många känner igen från utlandsresor. Även svenska märken som Akademiklinken, KEB och ekologiska barnprodukterna från Estelle och Thild finns på Apotek Hjärtat.

Under öppningsdagarna är det 20 procents rabatt på hela sortimentet(ej läkemedel). Ett bra tillfälle att köpa julprodukter, gåvopack och hudvårdsprodukter till ett bra pris.

Här finns Apotek Hjärtat i Luleå:

Apotek Hjärtat Björkskatans vårdcentral
Apotek Hjärtat Mjölkudden
Apotek Hjärtat Skurholmen
Apotek Hjärtat Storgatan

Apotekschef Chatarina Strömberg, 010-499 02 52
Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27 charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• e-recept
  • nytt apotek
  • öppettider

• Luleå

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 250 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.