Nya hjärteprodukter för babyns hud

Apotek Hjärtat presenterar en ny egen hudvårdsserie för de allra minsta. Serien består av babytvätt, babylotion, babyolja samt zinksalva och produkterna är alla godkända av Astma- och Allergiförbundet. Babyprodukterna är milda, parfymfria, och givetvis fria från parabener, silikoner och färgämnen.

Nyfödda och små barn har känslig hud och föräldrar ställer höga krav på att de hudvårdsprodukter som används är skonsamma och innebär så låg risk för hudallergi som möjligt.

Apotek Hjärtats nya babyprodukter är baserade på milda ingredienser och är anpassade till babyns känsliga hud. Serien är granskad och godkänd av Astma- och Allergiförbundet, vilket innebär att produkterna uppfyller kraven på att vara fria från allergener, parfym och irriterande ämnen.

–  Astma- och Allergiförbundets märkning gör att föräldrar kan känna sig trygga när de använder Apotek Hjärtats produkter. Även för de lite större barnen som behöver riktigt milda och oparfymerade produkter kan man med fördel använda våra nya babyprodukter, säger produktansvarig Filippa Revestam, Apotek Hjärtat.

Apotek Hjärtats babyserie består av:

• Hjärtats babytvätt som är framtagen speciellt för babyns känsliga hud och rengör milt utan att torka ut. Passar för rengöring av både hår och kropp.
  • Hjärtats babyolja som gör babyns hud mjuk och len. Gjord på vegetabiliska oljor, berikad med E-vitamin. Kan användas vid babymassage, i badet och vid lindrig skorv.
  • Hjärtats babylotion som återfuktar babyns hud och gör den mjuk och len. Används dagligen eller vid behov.
  • Hjärtats zinksalva som är en mild, vattenavvisande zinksalva, speciellt utvecklad för babyns känsliga hud. Den lämnar en skyddande hinna och motverkar/lindrar röda stjärtar och irriterad hud.

Babyserien finns på Apotek Hjärtat från och med februari 2012. Priset på samtliga produkter i serien är 39 kronor styck.

T f presschef Erika Burlin Hellman, 0727-15 94 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

• baby
  • hudvård
  • barn

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 300 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.