Linköpingsapotek utsedd till Årets butik

Apotek Hjärtat Ikanohuset i Linköping har utsetts till Årets butik i Linköping. Kundfokus och hög kompetens är vinnande faktorer enligt apotekschefen Cecilia Berg.

Av 150 nominerade har Apotek Hjärtat Ikano-huset utsetts till vinnare av tävlingen Årets Butik i Linköpings Handelsgala. Motiveringen lyder: ”Med dess höga kundfokus kombinerat med dess höga kompetens, härlig atmosfär och trevlig, kunnig personal.”

- Vi var på Handelsgalan förra året och då bestämde vi oss, det är vi som ska stå på scenen nästa år. Det gemensamma målet har sammansvetsat medarbetarna jättemycket. Vi har haft ett målmedvetet fokus på kunderna under hela året. Att det är kunderna som röstar och avgör vinnaren är verkligen ett kvitto på vår satsning på kundmötet, säger apotekschef Cecilia Berg som tillsammans med sina medarbetare deltog vid det festfyllda firandet igår kväll.

Enligt Handelsgalan i Linköping är Årets butik ”ett företag där du alltid känner dig välkommen. Personlig service och trevligt bemötande är en självklarhet. Butiken värdesätter sin personal och prioriterar friskvård och personalutveckling”. Att Apotek Hjärtat värdesätter sin personal och det generösa friskvårdsbidraget på 5 000 kronor som varje medarbetare i företaget får ta del av var en av anledningarna till nomineringen enligt galans jury.

Apotek Hjärtat Ikano-huset

Handelsgalan i Linköping

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-297 327, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• kundmöte
  • handel
  • linköping
  • årets butik

• Linköping

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 000 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.