Apotek Hjärtat öppnar nytt i Uppsala

Idag öppnar Apotek Hjärtat nytt i Gränby. Apotek Hjärtat blir därmed största apotekskedjan i Uppsala med sex apotek.

Nu öppnar Apotek Hjärtat i nära anslutning till där många gör sina dagliga inköp, vid Willys i Gränby. Det är ett komplett apotek med möjligt att hämta ut recept och e-recept, köpa receptfria läkemedel och andra favoritprodukter från Apotek Hjärtat. Fokus ligger på snabb receptbetjäning och ett väl utvalt sortiment av de mest populära egenvårdsprodukterna.

Apotek Hjärtat vid Willys i Gränby har öppet alla dagar i veckan, måndag till fredag 9-19, helger 10-18.

Fakta om apotek i Uppsala län:
Uppsala län har lägst antal kundbesök per invånare: 7,59 kundbesök per invånare mot snittet 11,03 i riket.

Uppsala har färre antal apotek per invånare än riksgenomsnittet. 8 970 personer delar på varje apotek i Uppsala län, jämfört med 8 325 personer per apotek i Sverige.

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27 charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• e-recept
  • invigning
  • nytt apotek
  • recept

• Uppsala

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 260 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.