Försäljningsrekord och stark tillväxt för Apotea under Q3

Apotea, Sveriges största nätapotek, redovisar en väldigt stark utveckling under tredje kvartalet. Under Q3 ökade försäljningen med 21% procent jämfört med samma period föregående år.

Under tredje kvartalet tog Apotea både nya försäljningsrekord och rekord i antal skickade paket. Nu presenterar nätapoteket de officiella siffrorna för Q3 2023. Försäljningen landade på totalt 1,4 miljarder med ett fortsatt positivt resultat.

”Det är tuffa tider på marknaden och vi är stolta över att kunna presentera så starka siffror för kvartalet. Vi ser att kunder, även i lågkonjunktur, behöver köpa läkemedel och andra produkter för hälsa och välmående”, säger Pär Svärdson, VD på Apotea.

Kvartalets fina försäljningsresultat innebär att Apotea på rullande 12 har omsatt 5,2 miljarder kronor. Tack var de stora investeringarna som gjorts i automation och kapacitetsutveckling under våren har även logistiken flutit på bra.

”Vi tittar såklart på hur vi ska kunna öka kapaciteten framöver för att möta den ökande efterfrågan. Vi ser inte att vi skulle ha nått vår topp utan tillväxten är fortsatt väldigt stark och vi fortsätter att takta mot vårt mål att bli Sveriges största apotek, säger Pär Svärdson, VD på Apotea.

Apotea lanserades 2012. Hos oss har du tillgång till ett enormt sortiment och kan i lugn och ro beställa dina apoteksvaror och hämta ut receptbelagda läkemedel hemifrån. Du får enkelt kontakt med våra apotekare för rådgivning via telefon, chatt eller mail. Apotea har utsetts till Sveriges hållbaraste e-handel två år i rad.

Apotea