Apotea utsett till Årets Nätbutik 2015

Apotea utsett till Årets Nätbutik 2015

Apotea, Sveriges största nätapotek, har av prisjämförelsesajten Prisjakt utsetts till ”Årets Nätbutik 2015”. Det är andra är andra året i rad som Apotea.se tar hem utmärkelsen.

”Apotea har genom låga priser, snabba leveranser och ständig utveckling av tjänsten vunnit sina kunders hjärtan vilket ledde till seger även i år. Med över 7 000 kundomdömen och ett snitt på 9,66 av 10 stjärnor visar Apotea att nöjda kunder är det som räknas i längden”, lyder Prisjakts motivering.

Apotea är även vinnare ”Årets Nätbutik” i kategorin ”Skönhet, hälsa och livsstil 2015”.

Vi är mycket glada och stolta över att för andra gången ta hem titeln Årets Nätbutik. Extra roligt är det att kunderna själva har röstat fram oss. Utmärkelsen sporrar oss till att ytterligare förbättra vårt erbjudande och kundnöjdheten”, säger Pär Svärdson, VD Apotea.

Som tack för alla som röstade har Prisjakt skänkt 100 000 kronor till Musikhjälpen. Föregående års prispeng skänkte Apotea till SOS Barnbyar som man i år blivit partnerföretag till. Apotea försörjer nu en hel barnby med 100 barn i Kambodja.

Apotea.se är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har någon fysisk butik utan bara finns på nätet. Syftet är att öka servicen och underlätta vardagen för våra kunder. Vi som arbetar på apotea.se har lång erfarenhet av näthandel och sedan 2011 har vi Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek med ett heltäckande sortiment av både receptfria och receptbelagda läkemedel. Hos oss kan du dock handla mycket mer än bara läkemedel – vi har det mesta för din kropp, hälsa och ditt välbefinnande. Precis som på ett vanligt apotek fast med nätets bekvämlighet!

Apotea lanserades 2012. Hos oss har du tillgång till ett enormt sortiment och kan i lugn och ro beställa dina apoteksvaror och hämta ut receptbelagda läkemedel hemifrån. Du får enkelt kontakt med våra apotekare för rådgivning via telefon, chatt eller mail. Apotea har utsetts till Sveriges hållbaraste e-handel två år i rad.

Apotea