Apotea slår nya försäljningsrekord

Apotea slår nya försäljningsrekord

Apotea fyller 11 år i år och det firades med en stor kampanj med rabatt på hela sortimentet under 3 dagar. Under dessa tre dagar sålde man sammanlagt för närmare 100 miljoner.

Förra året fyllde Apotea ett decennium vilket firades stort, men även i år firades bolagets nu 11 år i branschen med rabatter för alla Apoteas kunder vilket genererat en enorm försäljningsökning.

”Det är kul att fira tillsammans med våra kunder. Att fylla på badrumsskåpet är något man behöver göra även i en lågkonjunktur och vi ser kraftiga volymökningar av storsäljare inom egenvård. Vi har satsat mycket på att bygga ut vår logistik och kan äntligen hantera stora ökningar i efterfrågan på ett bra sätt”, säger Pär Svärdson, VD på Apotea.

I Apoteas logistikcenter i Morgongåva har det under året jobbats intensivt för att dubbla kapaciteten och få igång den senaste utbyggnaden av automationen. Fokuset på automation, i kombination med den Autostore man driftsatte förra året, gör att Apotea nu har en kapacitet att skicka ut 100 000 paket per dag.

”Under hela veckan skickade vi ut 1,8 miljoner varor till våra kunder. Alla på Apotea hjälps åt och det har varit god stämning i logistiken hela veckan när vi varit där och packat paket”, säger Pär Svärdson, VD på Apotea.

Apotea lanserades 2012. Hos oss har du tillgång till ett enormt sortiment och kan i lugn och ro beställa dina apoteksvaror och hämta ut receptbelagda läkemedel hemifrån. Du får enkelt kontakt med våra apotekare för rådgivning via telefon, chatt eller mail. Apotea har utsetts till Sveriges hållbaraste e-handel två år i rad.

Apotea