Rekordvolymer av sågade trävaror för MIMAB och APM Terminals

Rekordvolymer av sågade trävaror för MIMAB och APM Terminals

Under hösten har volymerna av sågade trävaror ökat kraftig för MIMAB och APM Terminals. Allt mer gods hittar vägen via Göteborg och genom det suveräna logistikupplägget som vi nu kan erbjuda då MIMAB har etablerat sig hos APM Terminals.

Närheten till lastbärare, korta ledtider och en bra service är det som driver den alltmer ökande packningen och crossdockningen i Göteborg. En ytterligare viktig bidragande faktor till de ökande volymerna är den strategiska placeringen av två load plates för packning av sågat virke och stål.

”Vi har med etableringen hos APM Terminals verkligen träffat rätt både i lokaliseringen och med den service vi erbjuds av APM Terminals", säger Michael Bergman, kontaktperson på MIMAB.