OCR-bågen testkörs

Nya lösningar för järnvägen

Arbetet med att implementera EDI-lösningar på järnvägen har nu intensifierats och går in i ett nytt skede. Genom EDI förenklar och förbättrar vi informationsflödet för våra järnvägskunder, vilket är en del av APM Terminals digitaliseringsarbete.

Största fördelen ligger i den tidsbesparing som genereras när informationen nu kan överföras med EDI och systemen pratar med varandra på ett snabbt, effektivt och säkert sätt utan felkällor. Genom EDI på järnväg höjs informationskvalitén och överförs digitalt, vilket leder till minskat administrativt arbete för alla och effektivitetsförbättringar för APM Terminals och för våra järnvägskunder.

Efter sommaren kommer vi även att implementera OCR-bågar på järnvägen, vilket kommer att leda till ytterligare förbättringar då tågen kan avläsas automatik. Syftet med automatisk inläsning av tåginformation på inkommande- och avgående pendlar, är snabbare och effektivare hantering.

Railportalen för OCR är redan fysiskt installerad och systemintrimming pågår.