Stuveriet

Ny mötesplats ger ökad flexibilitet

Under september har APMs nya samlingspunkt invigts; en fräsch och modern restaurang, som med sann göteborgshumor döpts till Stuveriet. Den nya restaurangen erbjuder god och näringsriktig mat till alla anställa och besökare. För att ytterligare göra Stuveriet till en naturlig samlingsplats har sortimentet av ”the swedish fika” utökats.

I och med satsningen på att skapa en gemensam samlingsplats kan nu alla olika arbetsgrupper mötas på ett och samma ställe under dygnets alla timmar. Det kommer att främja samarbete och flexibilitet för hela terminalen.

APM Terminals har under senaste åren satsat mycket för att öka flexibiliteten genom att sprida kompetens och kunskap mellan olika avdelningar inom företaget. Med detta gör det det lättare att planera och styra verksamheten, och idag är det många medarbetare som har en mycket bred kompetens och kan arbeta inom flera olika områden på terminalen. Flexibiliteten ger en bra variation och arbetsrotation för respektive medarbetare, och är en framgångsfaktor för att kunna förbättra service till kund.