Paneldebatten genomfördes under ledning av Per-Olof Aranäs från Logistikpodden

Business Region Örebro på besök

Tisdagen den 2:e april anordnade APM Terminals tillsammans med Business Region Örebro, Logent-Hallsbergsterminalen och Göteborgs Hamn en kundträff med ett 50-tal deltagare. Här visade vi upp logistiknaver i Göteborg och hur det kopplas ihop med Örebroregionen.

Efter en rundtur i de olika hamnterminalerna var det paneldebatt i ledning av Per-Olof Aranäs från Logistikpodden, som moderator. Under debatten diskuterades möjligheterna för att skapa affärsnytta genom att tillsammans fortsätta utveckla arbetet med att koppla samman Sveriges två största logistiknav med varandra, samt om klimatsmarta transportlösningar med hjälp smarta digital lösningar. Härnäst återstår hur vi ytterligare kan vässa logistikupplägget för Göteborg-Hallsberg på järnväg.

Det går idag dagliga avgångar mellan APM Terminals i Göteborg och Hallsberg i båda riktningar.