Upptäck sommarens fräschaste nyhet – Explorer Gin Raspberry Lemonade

Upptäck sommarens fräschaste nyhet – Explorer Gin Raspberry Lemonade

Explorer, det ikoniska svenska spritvarumärket känt för sin bästsäljande vodka sedan 1960-talet, presenterar stolt sin senaste innovation: Explorer Gin Raspberry Lemonade. Denna nylansering är en smaksatt gin med en ljuvlig kombination av hallon och citrus, perfekt för att skapa sommarens mest uppfriskande drinkar.

Med lansering den 1 juni på Systembolaget erbjuder Explorer Gin Raspberry Lemonade en unik smakupplevelse i en praktisk pantbar 35 cl PET-flaska, tillverkad till 50 % av återvunnen plast. Detta gör produkten både miljövänlig och smidig att ta med på sommarens alla äventyr.

Explorer Gin Raspberry Lemonade är speciellt framtagen för att passa utmärkt i Gin & Tonic drinkar, men den friska och fruktiga smaken gör den även perfekt som bas i en mängd olika sommardrinkar. Med en alkoholhalt om 37,5 % och ett pris på 149 kr är denna gin inte bara smakfull utan också prisvärd.

- Vi är oerhört glada över att kunna introducera vår nyhet Explorer Gin Raspberry Lemonade inför sommaren. Den är ett perfekt tillskott till vårt sortiment som inte bara smakar fantastiskt, utan också är miljövänlig, prisvärd och praktisk. Explorer Gin Raspberry Lemonade är en riktig sommarfavorit, säger Marika Silander, Senior Brand Manager på Anora.

Produkten finns att köpa från och med den 1 juni på Systembolaget. Upplev smaken av sommar med Explorer Gin Raspberry Lemonade – en fräsch, ekologisk och prisvärd nyhet från ett av Sveriges mest älskade spritvarumärken.

Om Explorer:
Sedan 1960-talet har Explorer varit ett ledande varumärke inom svensk sprit. Med en lång tradition av kvalitet och innovation har varumärket fortsatt att utvecklas och förnya sitt sortiment, alltid med fokus på att erbjuda prisvärda och högkvalitativa produkter till sina kunder.

Explorer Gin Raspberry Lemonade
Artikelnr: 210
Volym: 350 ml
Alkoholhalt: 37,5 %

För mer information vänligen kontakta Tiina Lientola, Product Manager på Anora via e-post: tiina.lientola@anora.com

Läskande drinkar

Raspberry Lemonade & Tonic
4cl Explorer Gin Raspberry Lemonade
Toppa med Thomas Henry Tonic Water

Gör så här:
Fyll ett glas med is.
Mät upp alla ingredienser och häll i ett glas. Rör om.
Garnera med somriga bär.

Rasberry Lemonade Skinny Babe
4cl Explorer Gin Raspberry Lemonade
Toppa med Thomas Henry Sodavatten

Gör så här:
Fyll ett glas med is.
Mät upp alla ingredienser och häll i ett glas. Rör om.
Garnera med somriga bär.