Sommarens söta och syrliga smaker i Koskenkorvas nya läskande likörer

Sommarens söta och syrliga smaker i Koskenkorvas nya läskande likörer

Koskenkorva är vodkan som är världskändis och kommer från den lilla byn i västra Finland med samma namn. Efter ett pärlband med populära likörlanseringar de senaste åren där vodkan agerar bas presenteras nu inte bara en, utan två purfärska nyheter. Koskenkorva Strawberry och Koskenkorva Passionfruit är sommarkänsla på flaska där kombinationen mellan sött och syrligt bildar det perfekta smakäktenskapet.

I den lilla byn Koskenkorva har bönderna genom generationer producerat en len och genuin vodka som håller kvalitet i världsklass. Här ligger fokus på hållbarhet samt naturliga ingredienser och för att tillverka nyheterna Koskenkorva Strawberry och Koskenkorva Passionfruit har naturliga aromer av jordgubbar och frisk passionsfrukt använts och extraherats vilket resulterat i förträffliga och smakrika likörer. Tillsammans med basen på Koskenkorva vodka bildar de naturliga råvarorna en ljuv förening mellan sött och syrligt samt uppvisar både en ren och välbalanserad smak. Koskenkorva har under de senaste åren lanserat flera likörer med lägre alkoholhalt och de har alla rönt stora framgångar. De har bland annat vunnit många priser i flertalet framstående sprittävlingar såsom The Liqueur Masters och ISW Awards.

Trenden kring drycker med lägre alkoholhalt utan tillsatser har pågått ett längre tag och visar ingen tendens på att avta, snarare tvärtom. Då dagens konsumenter värdesätter naturliga produkter högt samtidigt som de ofta söker produkter som är knutna till en specifik plats passar dessa likörer in som hand i handske då de är lokalt förankrade samt innehåller naturliga ingredienser, säger Tiina Lientola, Product Manager för Koskenkorva.

Koskenkorva Strawberry är en härligt sommarröd skapelse med tilltalande och lockande smak av sötsyrliga solmogna jordgubbar. Koskenkorva Passionfruit uppvisar en intensiv smak av färsk passionsfrukt med en fläkt av fläder och med sin solgula uppenbarelse lyser den upp tillvaron. Båda är perfekta att serveras kalla som de är eller att användas som bas i uppfriskande drinkar toppade med färsk frukt. Precis som Koskenkorvas andra likörer, presenteras nykomlingarna i den tidlösa och vackra glasflaskan med unik träkork som är varumärkets signum.

Koskenkorva Strawberry och Koskenkorva Passionfruit är stekande heta nykomlingar på Systembolagshyllan och finns i begränsad upplaga under sommarmånaderna.

Koskenkorva Strawberry
Ursprung: Koskenkorva, Finland
Artikelnr: 93159
Volym: 500 ml
Alkoholhalt: 21 %

Koskenkorva Passionfruit
Ursprung: Koskenkorva, Finland
Artikelnr: 93981
Volym: 500 ml
Alkoholhalt: 21 %

För mer information vänligen kontakta Tiina Lientola, Product Manager på Anora via e-post: tiina.lientola@anora.com

Läskande drinkar

Tropical Tango
4cl Koskenkorva Passionfruit
Toppa med Thomas Henry Mystic Mango

Gör så här:
Fyll ett glas med is.
Mät upp alla ingredienser och häll i vinglaset. Rör om.
Garnera med en apelsinskiva.

Strawberry Dream
4cl Koskenkorva Strawberry
1-2cl limejuice
Toppa med Thomas Henry Pink Grapefruit
Basilika

Gör så här:
Fyll ett highball glas med is.
Mät upp alla ingredienser och rör om.
Garnera med basilika.