NYHET! EN ELEGANT RIESLING FRÅN WASHINGTON STATE!

NYHET! EN ELEGANT RIESLING FRÅN WASHINGTON STATE!

Vi på Anora har nöjet att presentera vår senaste vinnyhet, en sofistikerad riesling från de frodiga vinodlingarna i Columbia Valley i Washington State. Detta nytillskott till vår vinportfölj erbjuder en utsökt balans mellan en ordentlig syra och en liten nypa sötma, vilket gör det till ett perfekt val för både vinentusiaster och nybörjare.

WOW Riesling fångar den unika karaktären från Washington States terroir, med druvor som växer under idealiska förhållanden. Det svala klimatet i regionen, kombinerat med näringsrika jordar, ger vinet en fräschhet och livlighet som är svår att hitta någon annanstans.

Vinet har en subtil doft av päron, färska örter, lime och en hint av persika, vilket gör det både inbjudande och komplext. Smaken är lika lockande med toner av päron, persika, lime och en välbalanserad sötma som leder till en lång och behaglig eftersmak.

Den lilla subtila sötman gör detta vin mycket mångsidigt. Det passar utmärkt att njuta av som aperitif, men kan även kombineras med en rad olika rätter. Testa det gärna till kryddstark asiatisk mat, skaldjur eller sushi för att höja upplevelsen.

Ett vin utöver det vanliga, helt enkelt.

WOW Riesling kommer att finnas tillgängligt från och med den 2 september i Systembolagets fasta sortiment. Med sitt eleganta uttryck och välbalanserade smakprofil är vi övertygade om att det snabbt kommer att bli en favorit hos många.

För mer information om detta vin och varuprover kontakta Portfolio Manager Thomas Larsson: thomas.larsson@anora.com

Vi ser fram emot din personliga feedback!

Monica Myrvold

Presskontakt Digital Marketing Manager +46 (0) 70 201 99 20