Glöet Tropical Fruits - sommarens NYHET som är en passionsfruktsbomb

Glöet Tropical Fruits Organic- med passion för passionsfrukt

Glöet är sensationen som med sin ”sparkling glögg” tog Sverige med storm för ett antal år sedan. Lagom till sommarens intåg lanseras nu det stilla vita vinet Glöet Tropical Fruits Organic, en ekologisk nykomling i den klimatsmarta och trendiga PET-flaskan. Nyheten är fullpackad med tropiska frukter och vibbar samt förhöjer sommarkänslan oändligt.

Trenden för smaksatta viner vinner alltmer popularitet i vårt land och försäljningen av dessa ökar för varje år som går. Glöet Tropical Fruits Organic är ett stilla vitt vin fyllt till brädden med doft och smak av tropiska frukter. Fräscha toner av passionsfrukt, jordgubbar samt en frisk fläkt av mango och apelsin ger den en exotisk smak som får en att resa i sinnet till tropikerna. Vinet är okonstlat och härligt rättframt med en liten restsötma som balanserar vinets syra på ett förträffligt sätt. Med sin angenäma alkoholhalt på 10 % är det här den perfekta fördrinken vid alla kommande tillställningar såväl inne som utomhus.

Äntligen kan vi presentera en ny dryck från det spännande varumärket Glöet. Det är väldigt kul att introducera ett smaksatt vin då det är en trend som håller i sig och uppskattas av människor i alla åldrar. Den här smaksensationen passar utomordentligt bra serverad på en bädd av is i ett stort vinglas, eller varför inte i en champagnekupa. Dekorera med en skiva passionsfrukt alternativt en jordgubbe eller två för den extra sommarkänslan, eller blanda den med andra valfria ingredienser till en somrig drink, säger Caroline Grundström, Brand Owner på Anora.

Vinet presenteras i den smidiga PET-flaskan, en förpackning som bidrar till minskad klimatpåverkan och som dessutom är lätt att bära med sig till de kommande utehängen tillsammans med nära och kära. Etiketten andas sommar och skiner i kapp med solens värmande strålar.

Glöet Tropical Fruits Organic är en solkysst nyhet som lanseras 1 juni och finns i alla Systembolagsbutiker över hela Sverige.

Glöet Tropical Fruits Organic

Artikelnr: 2524

Alkohol: 10 %

Volym: 750 ml