Ny lekplats i Munka Ljungby

Ny lekplats i Munka Ljungby

Mer än var sjätte Ängelholmare bor i någon av Ängelholmshems lägenheter. Att vara en hyresvärd handlar för oss om mycket mer än att sköta och bygga fastigheter. Hyresgästerna är det viktigaste vi har, och vårt uppdrag är att se till att de känner trivsel och trygghet i sin stad.

Som ett led i det arbete invigde vi i förra veckan en helt ny tema-lekplats på vårt bostadskvarter Basilikan i Munka Ljungby. På kvarteret som ligger där Baragatan möter Ljungsgårdsleden finns nu en ny lekplats; ett "gömställe" med rutschbana för de mindre barnen och ett stort lekslott för de lite äldre. Här finns även bord och bänkar för den som vill ta en fika utomhus.

Hyresgäster till Ängelholmshem eller inte - alla är varmt välkomna till den nya lekplatsen för att leka!

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 100 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm.

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 380 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm. Vi erbjuder ett brett utbud av bostäder för kunder med olika önskemål och behov. Vi har vanliga lägenheter i olika storlekar och utföranden, radhus och trygghetsboenden.