Ängelholmshem tilldelades Fastigopriset 2024 för sitt arbete med gårdsvärdar. På bild från v: Johan Mann, vd på Fastigo, Joakim Ohlsson, HR-chef Ängelholmshem samt Ola Svensson, gårdsvärd Ängelholmshem.

Ängelholmshem vinner Fastigopriset 2024

Årets Fastigopris delades ut i två kategorier under temat ”lyckat utfall av mångfald- och inkluderingsarbete”. Ängelholmshem tilldelades priset för sitt arbete med gårdsvärdar och var på plats under prisutdelningen i Stockholm den 14 maj.

Ängelholmshem vann Fastigopriset 2024 i klassen upp till 50 anställda för sitt arbete med gårdsvärdar, där man anställt personer som tidigare stod långt från arbetsmarknaden vilket bidragit till en kultur av förståelse, uppskattning och inkludering i hela organisationen.

- Ängelholmshem är ett utmärkt exempel på arbetsgivare som har skräddarsytt och utfört win-win-lösningar i sina organisationer, säger Johan Mann, vd på Fastigo.

Ängelholmshem anställde sina första gårdsvärdar i april 2024 i nära samarbete med Ängelholms kommun. Som gårdsvärd arbetar man med att hålla efter städningen i trapphus, källare och tvättstugor. Man hjälper även till att byta lampor, filter och mindre reparationer. Ibland kan man också låna en hand i utemiljön och plantera blommor. Under sin visstidsanställning får gårdsvärdarna värdefull erfarenhet men coachas också in i arbetslivet i nära samarbete med arbetsmarknadsenheten i Ängelholms kommun.

- Vi är väldigt stolta över att uppmärksammas för vårt arbete med gårdsvärdar. Vi har fyra gårdsvärdar hos oss idag och de är otroligt driftiga och hjälper oss som bostadsbolag att skapa extra trivsamma och trygga bostadsområden för våra hyresgäster, säger Joakim Ohlsson, HR-chef på Ängelholmshem.

För mer information, kontakta:

Joakim Ohlsson, HR-chef Ängelholmshem 0431 – 43 60 99

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 380 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm. Vi erbjuder ett brett utbud av bostäder för kunder med olika önskemål och behov. Vi har vanliga lägenheter i olika storlekar och utföranden, radhus och trygghetsboenden.