STIHL fortsätter sin utveckling av produkter inom batterisegmentet, med nya motorsågarna MSA 160 C-B, MSA 200 C-B och MSA 220 C-B.

Tre nya batterimotorsågar från STIHL

Inför våren och högsäsongen lanserar STIHL tre nya motorsågar inom batterisegmentet. Motorsågarna MSA 160 C-B, MSA 200 C-B och MSA 220 C-B kommer med funktioner för ett mer effektivt arbete, och som en naturlig del av STIHL satsning på batteridrivna produkter.

STIHL fortsätter sin utveckling av produkter inom batterisegmentet, med motorsågarna MSA 160 C-B, MSA 200 C-B och MSA 220 C-B. Gemensamt för de tre batterimotorsågarna är gasspärr på ovansidan av det bakre handtaget, vilket underlättar vid kvistning. Ytterligare detaljer som underlättar för användaren är oljetanken med transparent fönster, den verktygslösa kedjespänningen samt siktlinjen på motorkåpan. Motorsågarna är enkla att använda för arbete i trädgård, skog samt grönytor, och är anpassade för arbete i alla väder.

Den mest kraftfulla av modellerna, STIHL MSA 220 C-B, kommer med det nya svärdet L04, samt kedjan PS3 PRO. Detta medför förbättrad skärprestanda och mer energieffektivitet. Tack vare den nya kedjan PS3 PRO kan användaren arbeta längre på en laddning, och kedjan är dessutom mindre känslig för matningstryck.

– Vi släpper ett nytt svärd och kedja som blir standard på MSA 220 C-B. Den skär upp till 20 procent snabbare jämfört med skärutrustningen på tidigare modeller, säger Mats Gustafsson, produktchef för STIHL Norden och fortsätter:
– De nya motorsågarna är ett bevis på hur vårt produktsortiment utvecklas med branschens behov, och i linje med den naturliga övergången till batteridrivna produkter.

Motorsågarna lanseras i februari 2023 hos STIHL återförsäljare. För maximal prestanda och drifttid rekommenderas batteriet AP 300 S.

Specifikationer STIHL MSA 160 C-B STIHL MSA 200 C-B STIHL MSA 220 C-B

AP 300 S

Drifttid med AP 300 S

*Utan batteri