STIHL lanserar den högkvalitativa vattenpumpen WP 300 och tar vattenhantering till nästa nivå.

STIHL presenterar kraftfull vattenpump för effektiv vattenhantering

STIHL tar vattenhantering till nästa nivå med lanseringen av nya vattenpumpen WP 300. Med robust konstruktion och hög prestanda är pumpen idealisk för markägare och vid bevattning eller översvämningar.

Den högkvalitativa pumpen erbjuder en imponerande prestanda med STIHL EHC 605, en 4-takts bensinmotor med sex hästkrafter. Med självsugande pump och ett imponerande flöde, är WP 300 enkel att både använda och underhålla. WP 300 kan hantera 37 kubikmeter vatten per timme, och är ett pålitligt val för alla som behöver effektiv vattenhantering i sitt arbete eller i sitt hem och trädgård.

– Denna vattenpump är inte bara kraftfull, utan också mångsidig. WP 300 kan användas för att transportera vatten från floder, sjöar, brunnar och andra reservoarer för bevattning eller som hjälp vid hantering av översvämningar. Den robusta konstruktionen gör den till en pålitlig följeslagare i alla utmanande situationer, säger Mats Gustafsson, Product Launch Manager på STIHL i Norden.

Höjdpunkter:

• Kraftfull: WP 300 drivs av en 4-taktsmotor från STIHL.
  • Högkvalitativ och robust: Vattenpumpen har en lång livslängd tack vare den robusta konstruktionen och med en ram runt hela pumpen.

• Enkelhet och flexibilitet: Den nya vattenpumpen från STIHL är enkel att använda och underhålla, och kan användas för att exempelvis transportera vatten, bevattna grönytor eller hantera översvämningar.

WP 300 finns tillgänglig hos auktoriserade återförsäljare under sommaren 2024.

Specifikationer

WP 300