Nya högtryckstvättarna REA 60 PLUS och REA 100 PLUS från STIHL gör rengöringen där hemma så smidig som möjligt.

STIHL lanserar Sina första batteridrivna högtryckstvättar

Lagom till trädgårdssäsongen lanserar STIHL nya REA 60 PLUS och REA 100 PLUS: Två kraftfulla högtryckstvättar, utvecklade för att göra rengöringen där hemma så smidig som möjligt. Tack vare en kraftfull EC-motor och ett pumphuvud i aluminium, är de batteridrivna högtryckstvättarna att lita på även i det långa loppet.

Med nya REA 60 PLUS och REA 100 PLUS blir det enkelt att hålla rent runt hemmet och trädgården samt att tvätta bilen eller båten. De batteridrivna högtryckstvättarna möjliggör sladdlös rengöring utan elkontakt. Både REA 60 PLUS och REA 100 PLUS är enkla att använda och förvara, tack vare en kompakt design med inbyggd slangvinda.

– Vi är glada att kunna presentera två så konkurrenskraftiga högtryckstvättar, inte bara gällande prestanda utan även när det kommer till flexibilitet, säger Johan Broström, produktchef på STIHL i Norden och fortsätter:
– Det går snabbt och enkelt för användaren att ändra vattenstrålen, tack vare ett integrerat 3-i-1-multimunstycke och den steglösa tryckjusteringen gör att det finns en optimal inställning för varje yta runt hemmet och trädgården.

Högtryckstvättarna fyller de flesta behov som trädgårdsägaren har och håller såväl altan och stengångar som bil och båt ren. Båda maskiner imponerar med sin prestanda och har en lång drifttid, där REA 60 PLUS drivs av AK-batteri och REA 100 PLUS drivs av AP-batteri – för trädgårdsägaren som söker extra styrka.

Stort utbud av tillbehör
Till högtryckstvättarna finns även en rad tillbehör som gör användandet ännu enklare. Om man inte vill använda sin vanliga vattenslang så kan högtryckstvätten fästas på en rullvagn med vattentank och koppla på en vattenslang. Till munstycket finns dessutom flera olika tillbehör så som altantvättar, borstvalsar och borstar. Högtryckstvättarna kan även kompletteras med allt från teleskopsskaft, skummunstycke och vattenfilter till ett rengöringskit för fordon.

Höjdpunkter:

• Hög prestanda och lång drifttid: REA 60 PLUS drivs av batteri från STIHL AK-system, med ett maxtryck på 130 bar, och REA 100 PLUS drivs av STIHL AP-sytem, med ett maxtryck på 150 bar.
  • Anpassningsbara: Högtryckstvättarna har ett 3-i-1-multimunstycke samt en steglös tryckjustering, som gör att de passar för de flesta ytor.

• Flexibilitet: REA 60 PLUS och REA 100 PLUS har kompakt design vilket gör maskinerna enkla att ta fram, förflytta och förvara.

• Tillbehör: Båda högtryckstvättarna kan kompletteras med en rad olika tillbehör från STIHL, så som exempelvis rullvagn med vattentank eller altantvättar.

REA 60 PLUS och REA 100 PLUS från STIHL finns tillgängliga hos auktoriserade återförsäljare under sommaren 2024.

Specifikationer

REA 60 PLUS