” Skandinaviens lättaste häcksax”

” Skandinaviens lättaste häcksax”

Vikt och ergonomi
Ju lättare en maskin kan bli desto mer behaglig är den att arbeta med. Belastning på armar och axlar reduceras och man blir mer effektiv, samtidigt som risken för skador minskar. För att få en fin balans i häcksaxen har vi integrerat tanken i handtagsramen. Detta tillsammans med åtta "Cellasto-Element" som effektivt minskar vibrationerna och ett lättskött engreppsreglage, underlättar arbetet väsentligt.

Avancerad teknik som förenklar
Desto mer avancerad maskinen blir, desto lättare blir det för användaren. Men det finns finesser som är enkla att förstå och uppskatta. Luckan över tändstiftet skyddar mot slag etc., men är lätt att komma åt vid service. Easy2Start systemet som innebär mindre kraft för att starta och ingen "kickback". Den manuella primern reducerar antalet ryck i startsnöret. Funktionerna är många men alla går ut på samma sak, att underlätta för användaren!

Stihl har ett mycket brett sortiment med maskiner för allt från enklare arbeten i hemmet till proffsens mer krävande och tyngre uppgifter. Våra produkter kan köpas hos våra kvalificerade återförsäljare som alla är Servande Fackhandlare. Du når dem lättast genom at ringa 020 – 555 666 Det innebär garanterat professionell service och tillgång till reservdelstillbehör under maskinens hela livstid.